واکنش دانشگاه آزاد به اختلالات اخیر آموزشیار/ اکثر دانشجویان موفق به انتخاب واحد شدند

دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اختلال در فرایند انتخاب واحد دانشجویان در سامانه آموزشیار توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اختلال در فرایند انتخاب واحد دانشجویان در سامانه آموزشیار توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد به تصاویر منتشر شده از هک آموزشیار/ صرفا یک شوخی بامزه دانشجویی بود

مشروح این توضیحات به شرح زیر است: به استحضار می رساند پیرو اختلال هایی که در فرایند انتخاب واحد دانشجویان در سامانه آموزشیار در بهمن ماه ایجاد شد و همانگونه که پیش تر در مصاحبه ها و اطلاعیه های رسمی دانشگاه این مساله و دلایل آن به اطلاع دانشجویان گرامی دانشگاه آزاد اسلامی و خبرگزاری ها رسید، به استحضار می رساند:

در دوره انتخاب واحد بهمن ماه با توجه به حملات متعدد، متنوع و هدفمند سایبری صورت‌گرفته به سامانه آموزشیار با هدف عدم انجام انتخاب واحد، ایجاد اختلال در فرآیند انتخاب واحد و نیز ایجاد نارضایتی برای دانشجویان، تیم هایی اقدام به حملات DDoS و متنوع دیگر به سامانه آموزشیار نمودند. همانطور که پیش تر نیز اعلام گردید هیچ‌گونه هک و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها در سامانه انتخاب واحد صورت نگرفته و صرفاً در این سبک حملات سرور کارآیی و سرویس‌دهی خود را از دست می‌دهد و یا محدودیت و اختلال ایجاد می‌شود. (در اطلاعیه های قبلی دانشگاه جزییات فنی مرتبط مطرح شد.)

این حجم از تنوع حملات در دوره انتخاب واحد که به کررات هم تکرار گردید متاسفانه سبب نارضایتی برخی دانشجویان گرامی در زمان انتخاب واحد شد. مشخص بود اهتمام تیم های مذکور برای قطع نمودن سامانه با هدف عدم انتخاب واحد دانشجویان در این دوره زمانی و به طبع بی نظمی در انضباط آموزشی و به تاخیر انداختن فرایند آموزشی و شروع کلاس های درسی دانشجویان بود، که علیرغم سختی ها و مشکلات در زمان انتخاب واحد، محقق نشد و تا کنون جمع کثیری از دانشجویان موفق به انتخاب واحد شدند. در حال حاضر بالغ بر 852 هزار نفر انتخاب واحد خود را در سامانه آموزشیار اقدام کرده‌اند.

تدابیر متنوعی هم حسب شرایط توسط تیم‌های تخصصی و امنیت شبکه دانشگاه صورت گرفت تا سامانه انتخاب واحد، علی رغم مشکلات فوق امکان سرویس دهی به دانشجویان را داشته باشد و مطابق برنامه اعلام شده فرایند انتخاب واحد دانشجویان صورت پذیرد.

در ادامه با هدف تکمیل فرایند انتخاب واحد دانشجویانی که موفق به تکمیل دروس خود نشده بودند، مجددا یک برنامه زمانی انتخاب واحد تکمیلی برای دانشجویان ارایه شد.

در هفته آتی نیز برنامه حذف و اضافه دانشجویان برنامه ریزی و در دستور کار است.

مجددا ضمن عرض پوزش از کلیه دانشجویان و همکاران گرامی، اعلام می دارد دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم مساله های مطرح شده در بالا، تمامی همت و تلاش خود را برای جلوگیری و ممانعت از ایجاد خلل و بی نظمی در شروع برنامه آموزشی دانشجویان گرامی و کلاس های درسی کرده و آرزوی موفقیت در نیمسال جدید تحصیلی برای همه دانشجویان گرامی را خواستاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220354

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =