ارائه گزارش مردم از تخلفات فروشگاه‌ها در اجرای طرح فجرانه کالابرگ

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تخلفات برخی فروشگاه‌ها در اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک گفت: در صورتی که مردم تخلف یا گران‌فروشی را در فروشگاه‌ها مشاهده کردند به وزارت صمت یا تعزیرات شکایت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدرضا یحیوی بیان کرد: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک به مناسبت دهه فجر، از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به مدت سه ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

زییات ارایه کالا برگ به مشمولان/ کدام دهک‌ها کالابرگ دریافت می‌کنند؟

وی در خصوص برخی گزارشات درباره تخلف برخی فروشگاه‌ها در اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، ادامه داد: در سبد تعریف شده، مبنایی برای خرید کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده است و هر فردی که بخواهد ۱۱ قلم تعریف‌شده را خریداری کند با حجم و وزن و کالای مشخص، باید ۵۲۳ هزار تومان را خودش پرداخت کند اما قیمت روز این سبد ۷۴۳ هزار تومان است که مابه‌التفاوت ۲۰۰ هزار تومانی آن را دولت به عنوان اعتبار مضاعف پوشش می‌دهد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هرکس با مراجعه به فروشگاه‌ها باید قیمت مبنا را خودش پرداخت کند و پس از آن اعتبار به او اختصاص می‌یابد.

یحیوی تاکید کرد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد. مردم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. به طور مثال گفته شده است که در طرح، افراد روغن مایع ۸۱۰ گرمی خرید کنند اما فردی می‌خواهد روغن کنجد خریداری کند، مابه‌التفاوت بین روغن معمولی تا روغن کنجد را خود فرد باید پرداخت کند.

وی در خصوص تخلفات نیز بیان کرد: در صورتی که مردم تخلف یا گران‌فروشی را در فروشگاه‌ها مشاهده کردند یا فروشگاه‌ها مردم را مجبور کردند از برند و محصول خاصی خریداری کنند این تخلف است و افراد موضوع را به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت یا تعزیرات اطلاع و شکایت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1221481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =