کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد با برنامه غذایی مناسب

سرطان کبد جزو پرشیوع‌ترین نوع سرطان‌ها است که با برنامه غذایی مناسب، می‌توان آن را کنترل و از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرطان کبد ششمین سرطان پر شیوع و سومین عامل مرگ بر اثر سرطان‌ها است. شناسایی عواملی ابتلا به سرطان کبد را می‌توانند تشدید کنند برای کنترل و جلوگیری از این بیماری اهمیت زیادی دارد که این عوامل شامل هپاتیت مزمن ویروسی، بیماری متابولیک کبد، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، چاقی و قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا مانند آفلاتوکسین‌ها است.

بیشتر بخوانید؛

کبد برای پاک شدن از الکل، چه میزان زمان احتیاج دارد؟

نکته مهم این است که رژیم غذایی به عنوان یک جزء قابل تغییر از سبک زندگی می‌تواند بر بروز سرطان کبد تاثیر بگذارد. برخی الگوهای تغذیه‌ای می‌تواند بر بروز سرطان کبد موثر باشد. با این حال، تمرکز بر گروه های غذایی خاص ممکن است به درک نقش عوامل غذایی در خطر ابتلا به سرطان کبد کمک کند و می‌تواند مبنایی برای توصیه‌های غذایی برای پیشگیری از سرطان کبد باشد.

به طور مثال مصرف ماهی، قهوه و محصولات لبنی و همچنین رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و غلات کامل ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

همچنین گروه‌های غذایی خاص از جمله غلات (غلات کامل و غلات تصفیه شده)، حبوبات، آجیل، مرغ، تخم مرغ و نوشیدنی‌های شیرین رابطه معکوس با سرطان کبد دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1224555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =