لاغری / ارتباط خوردن سحری با افزایش وزن

برای بسیاری از روزه داران این سوال پیش می آید که آیا اضافه شدن وعده سحری چاق کننده است، اما جواب این سوال کمک بزرگی به تناسب وزن و سلامت شما میکند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با شروع ماه رمضان بسیاری از افراد متمایل به کاهش وزن و لاغری هستند، به همین خاطر اولین کاری که انجام می‌دهند، حذف سحری است اما آیا سحری چاق می‌کند؟ و آیا نخوردن سحری باعث لاغری می‌شود؟ با این بخش همراه شوید تا پاسخ سوال های خود را بیابید.

بیشتر بخوانید:

لاغری / کاهش وزن موثر با مصرف روزانه سرکه

برخلاف تصور برخی افراد، خوردن سحری موجب اضافه وزن و چاقی نمی‌شود بلکه روزه گرفتن بدون سحری سبب می شود، قند خون در طی روز افت یابد و شخص روزه‌دار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب پیدا کند و همین موضوع در نهایت منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود.

آیا نخوردن سحری باعث لاغری میشود؟

کاهش وزن در ماه رمضان، به معنای نخوردن وعده سحری نیست. وعده سحری مهم‌ترین وعده برای افراد روزه‌دار است و حذف آن با تصور کاهش وزن باعث آسیب جدی به بدن خواهد شد و از این روش باید پرهیز کرد. حذف وعده سحری در ماه رمضان منجر به گرسنگی شدید و میل زیاد فرد به شیرینی جات می شود و در قبال آن افزایش وزن را در پیش خواهد داشت.

افرادی که قصد کاهش وزن در ایام ماه رمضان را دارند بهترین گزینه این است که وعده افطار خود را با مقدار کمی غذا شروع کنند و پس از گذشت 1 الی 2 ساعت وعده اصلی شام را سبک میل کنند.روزه داران با کنترل میزان خواب و انجام فعالیت های بدنی، در کنار رعایت تغذیه می توانند وزن خود را کنترل و کاهش دهند.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1225768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =