تلاش دشمن در عادی سازی بی‌حجابی به بهانه مشکلات اقتصادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: دشمن تلاش می‌کند با طرح مشکلات اقتصاد بی‌حجابی را در کشور عادی جلوه دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری در اولین جلسه آراستگی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد یزد، اتفاقات کنونی جهان اسلام را پیچیده خواند و اذعان کرد: در شرایط فعلی جبهه باطل تمام سعی و تلاش خود را برای محو محور مقاومت انجام می‌دهد. حکومت اسرائیل با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی به سفارت ایران در سوریه حمله کرده و سرداران سپاه را به شهادت رسانده است. این منشا در شکست پی در پی او در مبارزه با مردم فلسطین دارد.

دهقانی اشکذری با اشاره به ضعیف شدن باورها در بعضی از عوام و پیچیدگی مسائل فرهنگی بر نقش سازی و پیش برندگی دانشگاه‌ در مسائل تربیتی و تاثیر بر روی مباحث فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و گفت: خوردگی باور در بین عموم، لازمه برنامه داشتن دانشگاه را ضروری می سازد.

وی برنامه ۵ سطحی سال گذشته را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برنامه فرهنگی و نقشه راه مشخص است، در اجرا ضعیف هستیم که منشا درتلاش ضعیف خودمان دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد پوشش حجاب در مدارس و آموزش عالی را فاقد نوآوری دانست و اعلام کرد: کار خلاقانه طراحی لباس در دانشگاه آزاد یزد شروع شده و با در نظر گرفتن علایق فردی سعی داریم لباس با قیمت مناسب در دسترس دانشجویان قرار دهیم.

محمدرضا دهقانی اشکذری اظهار امیدواری کرد با هم افزایی ایجاد شده در شورای آراستگی با پایش مستمر وضعیت پوشش و تبیین الزامات فرهنگی در نزد جوانان نقش سازنده‌ای در تقویت حجاب در جامعه داشته باشیم.

حجت الاسلام حسن زارع توجه به مسائل فرهنگی و تلاش در مرتفع آن را یک وظیفه قلمداد کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند« لَا تَتْرُکوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَیوَلَّی عَلَیکمْ شِرَارُکمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یسْتَجَابُ لَکمْ»؛ امر به معروف و نهی از منکر را رها مکنید که در آن صورت پلیدان بر شما حکومت خواهند کرد و هر چه دعا کنید مستجاب نخواهد شد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد محبت و احترام همراه با دلسوزی در مواجه با بی حجابی را اثر گذار برشمرد و گفت: از آنجایی که در کلاس درس مخاطبان زیادی وجود دارد، لازم است اساتید با آگاهی بخشی و فهم درست در رفع این معظل اجتماعی نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام زارع ظرفیت اساتید مشاور در دانشگاه را بالا دانست و گفت: با تلاش همه دانشکده ها و اساتید مشاور فرهنگی با راهنمایی درست و به کارگیری نکات ارزشمند کارگاه‌های گذرانده شده، دانشگاه آزاد باید مانند سال‌های قبل در ترویج حجاب اسلامی پیشرو باشد.

وی افزود: نرم افزار حجاب و عفاف در واحد یزد راه اندازی شده و این ظرفیت جدیدی است که کار را راحت کرده و در آگاهی دادن و مکانیزه کردن امور مرتبط با پوشش دانشجویان کارساز است.
در پایان شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را ببان کردند و بر استمرار این نشست‌ها تاکید شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1225952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =