ویتامینی که از پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد

تقویت استخوان اهمیت بسیاری در سلامت بدن دارد. ویتامین‌های مفید، تاثیر بسزایی در استحکام و مراقبت از استخوان دارند بنابراین باید با این ویتامین‌ها آشنا شوید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سلامت استخوان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر استخوان سالمی نداشته باشید، در انجام کارهای روزانه دچار مشکل می‌شوید. بعضی از ویتامین‌ها هستند که بیشتر از بقیه می‌توانند در سلامت استخوان‌هایمان نقش داشته باشند که در این قسمت آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

پوکی استخوان، علائم، پیشگیری و راههای درمان

ویتامین D
ویتامین D اولین و مهم‌ترین ویتامینی است که برای سلامت استخوان‌ها مورد نیاز است. باید از طریق نور آفتاب یا از طریق قرص ویتامین D، آن را به بدن‌تان برسانید و از پوکی استخوان و شکنندگی آن جلوگیری کنید؛ البته قرص ویتامین D را هر دو هفته یکبار میخورند و نباید در مصرفِ آن زیادهروی کنید.

ویتامین A
ویتامین A برای سلامت بدن، تولید مثل، سیستم ایمنی، رشد بدن و سلامت استخوان بسیار عالی است؛ همچنین بینایی را تقویت می‌کند و اگر می‌خواهید استخوان سالمی داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

ویتامین K
ویتامین K عامل جذب ویتامینهای ضروری برای سلامت استخوان می‌باشد و باعث می‌شود که رشد استخوان سالم اتفاق بیفتد. پروتئین‌های ضروری را فعال می‌کند که روی سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1226629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =