طهرانچی: دانشگاه آزاد بسته‌ای پنجگانه برای تعلیم و تربیت تدوین کرده است

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد آموزش را بسته‌ای پنجگانه می‌بیند، شامل تعلیم و تربیت تخصصی، اجتماعی، مهارتی، حرفه‌ای و کارآفرین. در این بسته پنج وجهی، نگاه بلندمدتی برای تربیت انسانی که بتواند جامعه‌پرداز باشد، وجود دارد.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی یک چهارچوب است که بر اساس آن، دانش اجتماعی به دانش تخصصی اضافه می‌شود. اسناد غربی هم در دهه‌های اخیر، دانش اجتماعی را برای همه دانشجویان ضروری می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی یار کمکی آموزش عالی

وی افزود: تعلیم و تربیت اجتماعی یکی از ارکان جامعه‌پردازی دانشگاه است. باید در پل بین دانشگاه و جامعه قرار بگیرد. دانشگاه آزاد آموزش را بسته‌ای پنجگانه می‌بیند، شامل تعلیم و تربیت تخصصی، اجتماعی، مهارتی، حرفه‌ای و کارآفرین. در این بسته پنج وجهی، نگاه بلندمدتی برای تربیت انسانی که بتواند جامعه‌پرداز باشد، وجود دارد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: محور تعلیم و تربیت اجتماعی، نگاه استاد است. نگاه استاد از انتقال دانش تخصصی باید به انتقال دانش اجتماعی در کنار مهارتی و کارآفرینی برود. آیا دانش خانواده‌ای که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، مبتنی بر دانش اجتماعی است؟! متاسفانه جامعه ما فردمحور است و بر تعلیم و تربیت اجتماعی کار نمی‌کند. نشست‌های بسیاری تحت عنوان استادان همیار فرهنگ و تجربه‌نگاری تربیتی استادان در دانشگاه آزاد در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: پس از تغییر نگاه استادان که رکن اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی است، تغییر محتوای دروس مطرح می‌شود. سپس شیوه و روش تربیت دانشجو به میان می‌آید. برای مثال طرح نشاط در زمینه ارائه درس معارف در اصفهان به صورت آزمایشی در حال برگزاری است. در این طرح، کلاس در محیط اجتماع برگزار می‌شود. تجربه این موضوعات در کشور ما وجود ندارد و لازم است که مدل‌هایی خلق و بررسی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =