ماجرای ابقاء یا استیضاح شهردار قائمشهر

با رای هیأت تطبیق کاظم علیپور به عنوان شهردار قانونی قائمشهر ابقاء شد و همزمان سومین جلسه استیضاح این شهردار نیز برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جواد مولایی فرماندار قائمشهر با اعلام ابقاء شهردار گفت: با توجه به استیضاح شهردار از سوی شورای شهر این مهم در جلسه هیات تطبیق این شهرستان روز گذشته با حضور رئیس دادگستری قائمشهر و نماینده شورای اسلامی استان مازندران در فرمانداری برگزار و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه کمیته انطباق، به دلیل طی نکردن مسیر کامل استیضاح شورای شهر، رای به ابقاء وادامه فعالیت کاظم علیپور شهردار قائم شهر داد.

فرماندار قائمشهر گفت: براساس این مصوبه و تصمیم هیات تطبیق شهرستان، کاظم علیپور شهردار قائمشهر ماندنی شد و به کار خود ادامه می‌دهد.

اما احمدی عضو ششمین دوره شورای شهر قائمشهر در جلسه‌ی استیضاح شهردار که روز گذشته در ساختمان شورای شهر برگزار شد، گفت: خواست مردم حائز اهمیت است و در سال ۱۴۰۲ خواست مردم اسفالت بود و ما بنا داشتیم نهضت اسفالت را در سال ۱۴۰۳ محقق کنیم، که انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه کارفرمای اصلی ما مردم هستند، اظهار کرد: هرچند احداث کانال آب‌های سطحی و زیرگذر هم اهمیت دارد که توسط شهردار انجام شد، اما اجرای نهضت آسفالت در مکان‌هایی که در نظر شخصی دخیل است نوعی تبعیض محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سلیقه‌ای عمل کردن نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت، یادآور شد: پروژه زیرگذر قائم محله مهم بوده، اما ۶ ماهه اول سال به دلیل خوب بودن هوا مقرر شد به سمت نهضت اسفالت برویم، اما اینکه از سوی شهردار مشکل نقدینگی مطرح می‌شود باید احداث زیر گذر را به ۶ ماهه دوم سال موکول می‌کرد تا درخواست مردم اجابت شود.

احمدی ادامه داد: پیاده‌روسازی ساده‌ترین درخواست مردم است، اینکه خرید خودروی معلولین و تجهیز آن انجام شده کار خوبی است اما درخواست معلولین، مناسب سازی خیابان‌ها بود که با وجود گذشت ۲ سال تاکنون به درستی محقق نشده است‌.

وی گفت: حجم ۱۷۰۰ نیروی شهرداری با ۲۰۰نفر نیروی کارخانه نساجی ظرفیتی است که می‌تواند راه گشا باشد و با تقویت واحد امانی و کارخانه اسفالت می‌توان خدمات بهتری ارائه داد.

این عضو شورای شهر افزود: ساخت شهرداری منطقه ۲ نیز انجام نشد؛ ما به دنبال سرمایه گذار هستیم و اگر سرمایه گذاری انجام نشود بحث مشارکت تحقق پیدا نخواهد کرد.

احمدی گفت: در اجرای کمیسیون ماده ۱۰۰، باید در هزینه‌ها دقت شود؛ عدالت، رعایت حق و انصاف در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری است.

وی با بیان اینکه همین شورا این شهردار را انتخاب کردند، خطاب به شهردار گفت: این سومین جلسه استیضاح است و فرصت برای اصلاح وجود دارد.

شورای اسلامی شهر قائمشهر «کاظم علیپور» شهردار این شهر را در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ استیضاح و حمیدرضا خنکدار معاون اداری و مالی شهرداری را به سرپرستی شهرداری قائمشهر انتخاب کرده بود اما روز گذشته‌ جلسه‌ی سوم استیضاح شهردار نیز در شورای شهر برگزار شد و گمان می‌رود شورای قائمشهر تلاش دارد روال قانونی استیضاح را طی کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1231936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =