مستمری‌بگیرانِ بازمانده توجه کنند

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: فرزندان و نوادگان دختر بازمانده (مستمری‌بگیران بازمانده)، تا ۱۵ آبان‌ماه نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرزندان و نوادگان دختر بازمانده (مستمری‌بگیران بازمانده)، تا ۱۵ آبان‌ماه، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی Es.tamin.ir و از مسیر «مستمری‌بگیران - مستمری بازماندگان» نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از پرداخت معوقات مستمری بگیران تامین اجتماعی

در این اطلاعیه تأکید شده است در صورت تمایل به بهره‌مندی از مزایای بیمه زنان خانه‌دار می‌توانید از طریق منوی «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» نسبت به انعقاد قرارداد زنان خانه‌دار و دختران اقدام کنند.
به گزارش فارس، در پی پرداخت حقوق و مستمری شهریورماه مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، جمعی از بازماندگان اعلام کردند که «کمک‌هزینه اولاد» برای آنها حذف شده است، سازمان تأمین اجتماعی هم اعلام کرد که به دلیل هوشمندسازی اطلاعات افراد و به‌روزرسانی استعلام از سایر مراجع و بروز تغییراتی در پرونده افراد، کمک‌هزینه اولاد برای فرزندان بالای ۱۸ سال بازمانده، حذف شده است که پس از رفع ایرادات، اصلاحیه آن در مستمری مهرماه لحاظ خواهد شد.

براین‌اساس سازمان تأمین اجتماعی ۳۰ مهر ماه اعلام کرد: پرداخت کمک‌هزینه اولاد بازماندگان واجد شرایط که در حقوق ماه قبل دچار مشکل شده بود، برقرار و در حقوق مهرماه به این افراد پرداخت شد.

سازمان تأمین اجتماعی در اطلاعیه‌ای در خصوص برخی تغییرات پرداخت کمک‌هزینه اولاد بازماندگان، اعلام کرد که در نتیجه به‌روزرسانی هوشمند اطلاعات مربوط به پرونده اطلاعات بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، پرداخت کمک‌هزینه اولاد به برخی از بازماندگان در ماه گذشته با توقف سیستمی مواجه شده بود.

در این اطلاعیه آمده است: پس از اصلاحات نرم‌افزاری و تکمیل اطلاعات و بررسی‌های انجام شده؛ کمک‌هزینه اولاد برای آن دسته از بازماندگانی که شرایط دریافت را داشتند، برقرار و در فیش حقوقی مهرماه آنها اعمال و به همراه مبلغ مربوط به شهریور، برای افراد واریز شده است.

بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، آن دسته از بازماندگانی که نسبت به توقف پرداخت کمک‌هزینه اولاد اعتراض داشتند، درخواست رسیدگی خود را از طریق مرکز ۱۴۲۰ ثبت کردند و بعد از بررسی‌های تخصصی، نتیجه رسیدگی و پاسخ نیز به‌صورت پیامک(از تلفن همراه) به آنها اطلاع‌رسانی شده است.

سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرده که تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی در حوزه فعالیت‌های این سازمان، اداره کل روابط‌عمومی است و توصیه می‌شود افراد موضوعات را از طریق پایگاه خبری به سازمان نشانی Tamin.ir و یا کانال‌ها و صفحات رسمی تأمین اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی با نشانی مشترک Tamin_Media ، دنبال کنند.

همچنین سامانه پاسخگویی تأمین اجتماعی با شماره‌تلفن ۱۴۲۰ بدون نیاز به پیش‌شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات ذی‌نفعان است.

کد خبر: 1285235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =