ضرورت تربیت دانش‌آموزان پرسشگر و مهارت‌آموز در مدارس همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر نقش پژوهش به عنوان پیشران عدالت آموزشی گفت باید زمان یادگیری‌های صرفا حفظی در مدارس به پایان برسد. رسول شیدایی افزود هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزانی است که پرسشگر باشند و به دنبال حل مسئله برآیند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان؛ رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پژوهش پیشران عدالت آموزشی است بر پایان یافتن زمان یادگیری‌های صرفا حفظی تأکید کرد. وی گفت ضرورت تربیت دانش‌آموزان پرسشگر و مهارت‌آموز در مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

شیدایی با بیان اینکه پژوهش از پیشران‌های عدالت آموزشی در حوزه دانش‌آموزی و معلمان است گفت معلمان می‌توانند با انجام پژوهش روش‌های نوین و مشکلات مورد نیاز مدارس را شناسایی و ارسال کنند. وی افزود بهره‌گیری از تجربیات یکدیگر و توانایی اجرای هم‌آموزی از دیگر اهداف این طرح است و پژوهش و پژوهش‌محوری یک محور لازم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد باید بتوانیم دانش را طوری آموزش دهیم که دانش‌آموزان پرسشگر بار بیایند و برای آنان مسئله ایجاد شود. وی تأکید کرد دانش‌آموزان باید دنبال حل مسئله و روش‌های حل مسئله باشند که این امر یکی از اهدافی است که در روش‌های نوین آموزشی در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

خبرنگار: نازنین مولایی منظر

انتهای پیام/

کد خبر: 1289263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =