به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، در راستای تلاشهای مستمر نیروهای انتظامی برای مقابله با جرایم فرامرزی و ترانزیتی، مرزبانان پایگاه دریابانی شهرستان میناب موفق شدند در یک عملیات پیچیده و اطلاعاتی، یک خط لوله ۳ کیلومتری مخصوص انتقال سوخت قاچاق را در سواحل بندر کلاهی این شهرستان شناسایی و بهطور کامل منهدم کنند.
سرهنگ سید داود میرعالی، فرمانده پایگاه دریابانی میناب، با تشریح جزئیات این عملیات اعلام کرد که این خط لوله با هدف انتقال غیرقانونی سوخت از خشکی به دریا طراحی و اجرا شده بود. وی تصریح کرد که در جریان این عملیات، علاوه بر شناسایی و تخریب کامل سازه خط لوله، ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق نیز کشف و ضبط شد. با این اقدام ضربتی، یکی از مسیرهای استراتژیک و فعال قاچاقچیان سوخت در منطقه بهطور کامل مسدود شد.
فرمانده پایگاه دریابانی میناب در خصوص ارزش مادی محمولات کشف شده اظهار داشت که ارزش ریالی ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، ۲۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال برآورد شده است. وی تأکید کرد که این اقدامات در راستای صیانت از منابع ملی و جلوگیری از خروج غیرقانونی سوخت از مرزهای آبی کشور صورت میگیرد.
در ادامه، سرهنگ میرعالی خاطرنشان کرد که شناسایی، ردیابی و دستگیری تمامی عوامل درگیر در این پرونده، از جمله سازماندهندگان و مجریان این شبکه قاچاق، در دستور کار قرار دارد و نیروهای عملیاتی با بهرهگیری از دادههای اطلاعاتی، در حال تعقیب متهمان هستند تا ریشهکن کردن اینگونه فعالیتهای غیرقانونی در سواحل استان هرمزگان محقق شود.
خبرنگار: فاطمه بکروی
انتهای پیام/
نظر شما