مدارس شاهد ؛الگویی برای  سایر مدارس

مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان گلستان گفت: مدارس شاهد در گذشته به عنوان الگویی برای سایر مدارس بودند و این نقش مجدد باید احیاء شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا رزاقی با حضور درجلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت : اقبال عمومی به مدارس شاهد یک فرصت است ولیکن ضرورت دارد تا سبک و سیستم مدارس شاهد بازتعریف شده و این مدارس دارای سبک منسجم و محتوایی متناسب با مقتضیات و ویژگی های بومی منطقه باشد.

رزاقی ادامه داد: سیاست های اداره کل امور شاهد و ایثارگران منطبق با سند تحول بنیادین بوده و تمرکز زدایی را به عنوان یک اصل کلیدی دنبال کرده و اعتقاد داریم که کلیه امور باید در سطح مدرسه دنبال شده و این اداره کل به عنوان سیاست گذار باشد.

وی تصریح کرد: مدارس شاهد در گذشته به عنوان الگویی برای سایر مدارس بودند و این نقش مجدد باید احیاء شود.

رزاقی افزود: ماموریت مدارس شاهد این نیست که در حد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ظاهر شود.

وی با اشاره به امر ترویج و ضرورت آن گفت: ترویج در مدارس شاهد باید تلفیقی از فعالیت های هدفمند با فعالیت های پرورشی باشد زیرا روح حاکم بر مفهوم ترویج با فعالیت های پرورشی گره خورده و همه این فعالیت ها باید منجر به یادگیری شود.

مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: مهارت آموزی در مدارس شاهد یکی از سیاست های کلیدی ماست و باید از شعار به عمل تبدیل شود چون اعتقاد داریم که یکی از راههای برون رفت از مشکلات و معضلات بیکاری، مهارت آموزی است و با رویکرد مبارزه با بیکاری به دنبال ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در استان ها هستیم.

رزاقی با تاکید استانداردسازی در مدارس شاهد و نقش محوری مدیران این مدارس گفت: بااین رویکرد کارگاه های آموزشی تدارک دیده شده است که تا کنون 400 مدیر در 7 قطب کشوری در دوره دوم متوسطه در این کارگاه های شرکت کرده اند.

مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش اداره کل امور شاهد و ایثارگران این است که نماد و الگو بودن مدارس شاهد حفظ و مطابق با اسناد بالادستی فعالیت نماید و با این اعتقاد به دنبال پاسداشت واقعی جریان ایثار و توجه خاص به فزندان شاهد هستیم ولی این توجه خاص به معنای جداسازی این فرزندان نیست.
706

کد خبر: 948113

وب گردی

وب گردی