عاشورا توانست اسلام کنونی را زنده نگه دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر قیام تاریخی عاشورا نبود مطمئنا امروز اسلامی هم وجود نداشت و هجمه های دشمن بر علیه مسلمانان به نتیجه می‌رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانیال محبی در پنجمین همایش بین المللی قیام عاشورا در دیدگاه اهل سنت در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: محرم و عاشورا را می توان بر پایه اخلاق ارزیابی کرد و امام حسین (ع) بر اساس مفاهیم اسلامی که بر 3 محور عقاید، احکام و اخلاق استوار هستند، اخلاق را محور اقدامات خویش قرار داد.

وی با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی از سوی جلسات و برنامه های عاشورایی افزود: شیعه و سنی که دو مذهب بزرگ اسلامی محسوب می شوند، توانسته اند با تمسک و بهره گیری از قیام عاشورا به حیله های دشمنان فائق آیند.

محبی توجه به مشترکات دینی تقریب مذاهب را مهم عنوان و ادامه داد: اگر عاشورا نبود مطمئنا چیزی از شعائر اسلامی نمانده بود و هزینه های گزافی که دشمنان در این دوران خرج می کنند تا اسلام نباشد گویای همه چیز است.

استاندار مهم ترین عامل موفقیت در همه میادین کشور را بهره‌جویی و نگرش فکری عاشورایی دانست و تاکید کرد: اگر جهاد فی سبیل الله همانند جهاد حسینی سرلوحه کار قانونمداران و مسئولین کشور باشد عافیت برای خویشتن و رفاه برای مردم را به دنبال خواهد داشت.

محبی در پایان ضمن تشکر از حضور علمای اهل سنت داخلی و خارجی در این همایش خاطرنشان کرد: دشمنان نمی توانند چنین مراسماتی را که علمای شیعه و سنی در کنار هم گرد یک دیگر جمع شده اند را ببینند چرا که با این رویه نمی توانند هیچ خللی در امنیت و رفاه مردم ما ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975507

وب گردی

وب گردی