خشونت در کودکی باعث پیری زودرس می شود

دانشمندان دانشگاه واشنگتن با بررسی افرادی که در سنین کودکی در معرض انواع خشونت قرار گرفته بودند دریافتند که این افراد بیشتر به افزایش سن و پیری زودرس دچار می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق مطالعه جدید دانشمندان، خشونت جنسی، سوء رفتار روانشناختی یا عاطفی و محرومیت یا بی توجهی در دوران کودکی و ضرب و شتم می تواند بر رشد بیولوژیکی و روند پیر شدن سلول ها تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، مطالعه نشان می دهد انواع سختی های مختلفی که فرد در دوران کودکی متحمل شده است، تأثیرات متفاوتی بر روند پیری دارد.

در این مطالعه تقریبا 250 کودک و نوجوان از سن 8 تا 16 سالگی مورد بررسی قرار گرفتند. محققان از طریق مصاحبه ها و نظرسنجی از کودک، والدین و نیز نمونه های بزاق برای تجزیه و تحلیل DNA، تعداد و نوع حوادث رخ داده شده در زندگی این افراد را مشخص کردند و سپس ارتباطات بین انواع سختی ها با رشد سلولی، سن، و بلوغ را بررسی کردند.

Katie McLaughlin، که این پروژه را رهبری می کند و استادیار دانشگاه هاروارد است، اظهار داشت: « قرار گرفتن در معرض خشونت در دوران کودکی، پیری بیولوژیکی کودکان را از 8 سالگی تسریع می بخشد.»

وی اعلام کرد که علائم پیری زودرس در افرادی بروز می کند که نرخ بالایی از مشکلات سلامتی را به علت خشونت های کودکی دارا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977182

وب گردی

وب گردی