تامین ۵۰ درصد هزینه‌ خرید تجهیزات آزمایشگاهی پژوهش‌سراها

معاونت علمی و فناوری ریاست و جمهوری و وزارت آموزش وپرورش در زمینه‌ تامین تجهیزات آزمایشگاهی پژوهش سراها، هنرستان‌ها، شناسایی استعدادهای برتر و تقویت فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، دو قرارداد و یک تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش که امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به این ما آمادگی این را داریم که هزینه خرید تجهیزات ایران ساخت آزمایشگاهی و تجهیزات مورد نیاز پژوهش‌سراها و هنرستان‌ها را تا ۵۰ درصد تامین کنیم، اظهار کرد: ما از ۶ سال پیش این کار را با وزارت بهداشت و وزارت علوم شروع کردیم و الان پیچیده‌ترین تجهیزات آزمایشگاه‌ها در داخل کشور ساخته می‌شوند، آمادگی این را داریم که همچون کاری که در آموزش عالی و در هفته پژوهش انجام می‌دهیم به طور سالانه نمایشگاه‌های تخصصی برگزار کنیم که دراین نمایشگاه‌ها تجهیزات مورد نیاز آموزش و پرورش به طور خاص ساخته شده به نمایش درآید.

ستاری تصریح کرد:‌ در بنیاد ملی نخبگان از گذشته فعالیت‌هایی در حوزه شناسایی استعدادهای برتر انجام می‌شد که طرح "شهاب" از مهمترین این فعالیت‌ها به شمار می‌آید و امسال پنجمین سالی است که پیاده سازی و اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مدارس سمپاد و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: آیین نامه جدید این موارد نیز چند ماه پیش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و در این حوزه نیز فعالیت‌های جدی را به موازات طرح شهاب و با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

ستاری گفت: جامعه آموزش و پرورش بازار مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود و در این حوزه شرکت‌ها می‌توانند خدمات آموزشی یا دیگر نوآوری‌های خود را با دسترسی بالا و با قیمت ارزان به آموزش و پرورش ارائه کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر آنکه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان از آموزش و پرورش و کلاس درس شکل می‌گیرد، گفت: از همین زمان است که می‌توانیم پایه‌های فرهنگی را ایجاد کنیم که در آن دانش آموزان به دنبال استخدام نباشند بلکه با اعتماد به نفس بتوانند نوآوری ایجاد کنند.

ستاری در پایان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی پنج الی 6سال گذشته بیشتر با حوزه آموزش عالی درگیر بوده است و تفاهم نامه امروز اولین قدم‌های ما در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در مدت باقی‌مانده از دولت فعالیت‌های گسترده‌ای را ترتیب دیدیم تا با کمک آموزش و پرورش پیگیری کنیم، البته همکاری‌های گسترده در قالب طرح شهاب، بحث سمپاد، المپیادها، باشگاه پژوهشگران جوان و... وجود داشته و همکاری‌ها در حوزه‌های توسعه استارتاپی، تأمین تجهیزات مربوط به پژوهش‌سراها و هنرستان‌ها و حوزه فرهنگ ‌سازی ادامه پیدا خواهد کرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش امروز دو قرارداد و یک تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند و بر این اساس بنا شد که از طرح‌های استارت آپی و نوآورانه در حوزه خدمت رسانی به آموزش و پرورش در کمیته مشترکی که در همین راستا ایجاد شده، حمایت و استقبال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060615

وب گردی

وب گردی