حذف میکروب‌ها از تخت‌های بیمارستانی با روبالشی و ملحفه آنتی‌باکتریال

تخت‌های بیمارستانی یکی از فضاهای مستعد آلودگی میکروبی هستند، از این رو شرکت فناور نانویی روبالشی و ملحفه‌ حاوی نانوذرات نقره تولید کرده است که می‌تواند به از بین بردن این عوامل بیماری‌زا کمک کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت نانویی روبالشی و ملحفه‌ آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌کند که به دلیل استفاده از نانومواد می‌تواند برخی از عوامل بیماری‌زا نظیر باکتری و قارچ را از بین ببرد. این محصولات پارچه پنبه- پلی‌آمید حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال بوده که از نخ‌های پلی‌آمیدی حاوی نانوذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است. نقره دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد.

بالش و کالاهای خواب از جمله فضاهای مناسب برای رشد عوامل بیماری‌زا هستند که می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامتی انسان ایجاد کند. ایجاد حساسیت در کودکان یکی از پیامدهای آلودگی کالای خواب است.

در این ملحفه‌ها و روبالشی‌ها از نخ‌های پلی‌آمیدی استفاده شده که حاوی نانوذرات نقره است. بنابراین در صورت استفاده از این محصولات در محیط‌های حساس نظیر تخت‌های بیمارستانی که مستعد رشد عوامل بیماری‌زا هستند می‌تواند بسیار مفید بوده و به کاهش عفونت و حساسیت در محیط کمک کند. یکی از مزیت‌های این محصولات کاهش ایجاد بوی نامطبوع در محیط است.

نانوذرات به کار رفته در نخ‌های این منسوجات ابعاد زیر صد نانومتر داشته و اثربخشی آن روی چند نوع باکتری نظیر E. Coli و S. Aureus مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063379

وب گردی

وب گردی