راه‌اندازی سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری

نخستین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران راه اندازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرتضی رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به راه اندازی این سامانه گفت: اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری با همکاری معاونت امنیت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی ملی و استانی عضو این سامانه شده اند و در گروه‌های تخصصی قرار گرفته‌اند؛ فرآیند عضویت در این سامانه ادامه دارد و افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ApaTehran.cert.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با تشریح فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته گفت: برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات و تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان تهران از مهمترین برنامه‌های سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات در تهران گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی شهر تهران شامل ۷ منطقه مخابراتی می‌شود که این ۷ منطقه پوشش‌دهنده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است، برای بخش ارتباطات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور دستورالعمل مذکور بومی‌سازی و بر اساس زیرساخت و تجهیزات مناطق ۷ گانه مخابراتی، استان‌های معین مشخص و هماهنگی لازم انجام شد.

رضایی ادامه داد: برای تعیین سطح آمادگی و دست‌یابی به تجربه لازم برای مواقع بحران با همکاری استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های معین، مانوری در منطقه ۶ مخابراتی تهران با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات استان تهران این رزمایش را اولین اقدام در خصوص آمادگی برای مواقع بحران دانست و افزود: اهمیت بخش ارتباطات در مواقع بحران بسیار زیاد است به نحوی که مدیریت بحران بدون ارتباطات امکان پذیر نیست.

وی همچنین از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات این دستورالعمل پس از تهیه و تأیید در کارگروه و تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان تهران، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

رضایی گفت: بر اساس این دستورالعمل، بخش فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی توسط تیم منتخب کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. این اقدام برای تأمین امنیت شبکه و بخش فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی حائز اهمیت است و برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065184

وب گردی

وب گردی