فلسطین، عربی و نه عبری و احیای حقوق آن قطعی است

رئیس پارلمان لبنان در پیامی به مناسبت تبریک سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) تاکید کرد مسجد الاقصی متعلق به فلسطینیان و عرب‌هاست و احیای حقوق فلسطین قطعی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که فلسطین با مسجد الاقصی و هر آنچه در آن است، متعلق به فلسطینیان است.

به گزارش پایگاه خبری «لبنان۲۴»، «نبیه بری» به مناسبت سالروز میلاد نبی اکرم (ص) در پیام تبریک به لبنانی‌ها و به طور خاص مسلمانان گفت: «میلاد شریف پیامبر رحمت، میلاد امتی بود که از تاریکی به نور، از بردگی به آزادی و از شرک به توحید و عدالت و برابری رسید.»

رئیس پارلمان لبنان گفت: «بنابراین برای اینکه تاریخ با جاهلیت کور و توهین به سیره رسول اکرم (ص) و دیگر انبیاء و دامن زدن به فرقه‌گرایی نفرت انگیز، تکرار نشود، با وجود شرایط سخت اقتصادی و معیشتی و شدت بحران‌های حال حاضر، ما مسلمانان و مسیحیان لبنان، امسال در سالروز میلاد نبی اکرم(ص)   و دیگر مناسبت‌های معنوی می‌خواهیم که این مناسبت‌های معنوی بهانه‌ای باشد تا از اصول آن، اخلاق شرافتمندانه را فراگیریم و امید را در برابر یاس زنده کنیم و از ارزش‌های اعتدال آن در برابر تعصب، الهام بگیریم.»

رئیس پارلمان لبنان گفت: «میلاد حضرت رسول اکرم(ص) با همه مفاهیم و ابعاد آن، دعوت به تلاش صادقانه برای حفظ وطن، تقویت ایمان راسخ به قدرت فرزندان این وطن در نجات آن از خطرها و چالش‌های فعلی و صیانت از حقوق بشر است تا حیات شرافتمندانه و با عزت و به دور از نگرانی از آینده ساخته شود، چرا که حب الوطن از نشانه‌های ایمان است.

بری ادامه داد: در سالروز میلاد کسی هستیم که خداوند متعال او را شبانه از مسجد الحرام به مسجد الاقصی سیر داد، مسجد الاقصی که متعلق به سرزمین انبیاء به گوشه و کنار بیت المقدس، به مناره‌ها و ناقوس‌های کلیساهای آن، به پیر، جوان و کودک فلسطینی... است... و این حقی است که فراتر از آن حقی نیست و احیای حقوق فلسطین قطعا فراخواهد رسید.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1079007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =