آمریکا باید به برجام بازگردد/ ما به توافق هسته ای افتخار می کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در اظهاراتی بار دیگر بر لزوم بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در اظهارات خود با تاکید بر لزوم بازگشت آمریکا به برجام گفت: باید راهی را برای بازگشت آمریکا به برجام بیابیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در وبینار GLOBSEC صحبت می کرد در ادامه گفت: باید راهی پیدا کنیم تا ایالات متحده دوباره به برجام پیوسته و ایران نیز به طور کامل به تعهداتش عمل کند. توافق هسته ای هنوز به عنوان یک دستاورد برجسته دیپلماسی موفق ارزیابی می شود. ما به این توافق به عنوان بزرگترین موفقیت ظرفیت دیپلماتیک خود افتخار می کنیم.

بورل چند روز قبل نیز در مصاحبه با یورو نیوز، با اشاهر به ترور دانشمند هسته ای ایران گفته بود: منافع خیلی‌ها در گرو آن است که این توافق پابرجا نماند. اروپا بسیار مشتاق بوده که برجام دوام بیاورد. من می‌بایست این توافق را زنده نگاه می‌داشتم، توافقی که کمی به‌خواب زمستانی رفته، اما نمرده است. حالا باید دید ایرانی‌ها چه فکر می‌کنند، چون حق دارند حس کنند که به آنها خیانت شده، شاید نخواهند دوباره با همان کارت‌های قبلی بازی کنند. اما باید منتظر بود.

بورل در پاسخ به پرسش دیگر یورو نیوز مبنی بر اینکه «فکر می‌کنید می‌توان آمریکای تحت رهبری بایدن را دوباره به توافق هسته‌ای با ایران باز گرداند؟ توافقی که اتحادیهٔ اروپا برای رسیدن به آن به‌سختی تلاش کرده بود.» گفت:

به‌یاد دارم که جو بایدن، پیش از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری آیندهٔ آمریکا، در جریان کارزار انتخاباتی خود از تمایل به بازگشت سخن گفته بود؛ یعنی برگشتن به توافق هسته‌ای با ایران.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =