استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره برای ارتقای سلامت روان دانشجویان، استادان و کارکنان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی باید اهتمام لازم برای فعال‌سازی مراکز مشاوره در جهت ارتقای سلامت روان دانشجویان داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به شرایط حاصل از کرونا گفت: این شرایط ابهامات و مسائلی پیش آورده و باید مراکز مشاوره، برای حل مسائل به استادان، دانشجویان، کارکنان و خانواده آنان کمک کند.

جهان بین تأکید کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باید اهتمام ویژه برای فعال‌سازی مراکز مشاوره در جهت ارتقای سلامت روان دانشجویان، اساتید و کارکنان و حل مسائل به خصوص مسائل نوظهور داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش سن بلوغ اجتماعی از ۱۹ به ۲۳ سالگی اشاره کرد و افزود: افزایش سن بلوغ اجتماعی نشان می دهد که جوان ۲۳ ساله آمادگی حضور در اجتماع و قبول مسئولیت را ندارد و بی شک از جمله عوامل مؤثر بر این موضوع، کمرنگ شدن فعالیت های تشکیلاتی و فرهنگی مانند تشکل ها و کانون ها در دانشگاه هاست.

وی با اشاره به نتایج پیمایش سیمای زندگی که توسط اداره کل دانشجویی انجام شده، اظهار داشت: در یک مورد وقتی این سؤال پرسیده می شود که علت مراجعه شما به فضای مجازی چیست؛ قریب به ۸ درصد، دلایل اقتصادی و قریب به ۲۳‌درصد دلایل علمی را مطرح می کنند و ۶۹ درصد برای سرگرمی به فضای مجازی مراجعه می کنند. همین موضوع نشان می دهد که باید برنامه ریزی جدی برای تقویت استفاده علمی و اقتصادی از فضای مجازی صورت گیرد و آگاهی و دانش و مهارت لازم در دانشجو ایجاد شود. این مسائل جز با نقش آفرینی و توجه به اقطاب اثرگذار ممکن نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید به عنوان قطب اثرگذار یاد کرد و گفت: حفظ و تقویت منزلت اساتید و مقوله دانش افزایی و ارتقای توان باید مورد توجه قرار بگیرد و معاونت فرهنگی و دانشجویی با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، آماده ایفای نقش بیش از پیش هست.

گفتنی است جهان بین در سفر دو روزه به استان فارس، با گروه های مختلف دانشجویان و استادان دیدار و گفت و گو کرد و در جریان دیدگاه ها و مسائل آنها قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در منزل شهید مدافع حرم شهید اسکندرزاده به مقام شامخ آن شهید و خانواده محترمشان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =