«ابوالغیط» از دولت خودخوانده ریاض و ابوظبی در جنوب یمن حمایت کرد

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه جانبداری های خود از ائتلاف متجاوز سعودی، از دولت خودخوانده ریاض و أبوظبی در جنوب یمن حمایت به عمل آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از الیوم السابع، «أحمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر به جانبداری از ائتلاف متجاوز سعودی در یمن پرداخت. وی در جدیدترین مواضع خود از دولت خودخوانده ریاض و ابوظبی در جنوب یمن حمایت به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی تعجب برانگیز مدعی شده است که اقداماتی نظیر تشکیل دولت خودخوانده در جنوب یمن به حل و فصل بحران این کشور کمک می کند و ثبات را در آنجا به ارمغان می آورد!

روز گذشته هم «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان مدعی شد: تشکیل این دولت عاملی برای حفظ صلح و ثبات یمن است! دولت ائتلافی در جنوب یمن مبتنی بر توافق ریاض میان عربستان و امارات است.

اخیراً «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن (وابسته به عربستان) دستور تشکیل دولت ائتلافی با نیروهای شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب یمن را صادر کرده است. این دستور با هدف فعالسازی توافقنامه ریاض میان دولت فراری و مستعفی منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوب صادر شده است؛ توافقی که تاکنون اجرا نشده است.

سعودی‌ها بسیار امیدوار بودند که از رهگذر توافقنامه موسوم به «توافق ریاض» که در تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی میان عربستان و امارات به امضا رسید به اختلافات دوجانبه پایان دهند اما با گذشت قریب به یک سال از امضای این توافقنامه، اختلافات دو طرف نه تنها از بین نرفته است بلکه افزایش یافته و علنی شده است.

در حال حاضر نیز عربستان سعودی و امارات تلاش دارند تا از طریق تشکیل دولت ائتلافی اینگونه وانمود کنند که توافق ریاض شکست نخورده است. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز گذشته با انتشار یک پست توئیتری دولت ائتلافی در جنوب یمن را محکوم به شکست دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =