افزایش مهارت آداب‌دانی دانش آموزان در دوران کرونا

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز بکار " برنامه تحولی خوانا "، از تزریق مهارت‌های اجتماعی نظیر خواندن و نوشتن و سخن گفتن صحیح خبر داد.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رضوان حکیم زاده در مصاحبه با بخش "باسخنگویان" در برنامه زنده "رویداد" رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: دسترسی دانش آموزان به مناطق محروم [فزونی یافته] و استفاده از فناوری و فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌ها را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به فعالیت راهبران آموزشی در تمام استان‌ها به تدون درس نامه‌هایی برای معلمان روستایی و عشایری سخن گفت و افزود: این معلمان ارزیابی شده و درس نامه‌ها از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ارسال شده و آموزش را تداوم خواهیم داد.

حکیم زاده همچنین به افزایش مهارت‌های شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن اشاره کرد و گفت: برای امسال و سال آینده برنامه تحولی خوانا را داریم و روز گذشته افتتاحیه آن را داشتیم.

وی گفت: در ۵ درصد مدارس ابتدایی این طرح صورت می‌گیرد و روش ما عملی است و با تمرین‌هایی با دانش آموزان داریم تا بتوانند با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت شوند و خواسته‌های خود را به شکلی رسا بیان کنند و از ابزار نوشتن بخوبی استفاده نمایند.

حکیم زاده با اشاره به عدم توانایی فارغ التحصیلان در استفاده صحیح از زبان اظهار کرد: دانش آموزان باید در مقابل سخنان مختلف مهارت نه گفتن داشته باشند و مسئولیت‌های خود را در قبال خداوند و انسان‌ها و طبیعت ایفا کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با بیان اینکه "مهارت آداب دانی" در دانش آموزان فزونی می‌یابد، گفت: دانش آموزان رفتار درست را در موقعیت‌های مختلف فرا می‌گیرند و امیدواریم با آموزش مدرسان کشوری نتایج خوبی در مدارس دریافت کنیم.

حکیم زاده همچنین در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: دانش آموزان در این سن امکان یادگیری مستقل را ندارند و ما نگران دانش آموزان در خانواده‌های کمتر برخوردار هستیم.

وی گفت: عموم خانواده‌ها می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند ولی دانش آموزان کمتر برخوردار قادر نیستند با تبلت حروف را فرا بگیرند.

حکیم زاده در عین حال تاکید کرد بازگشایی مدارس را به معنای واقعی نداریم، گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود، ساعاتی محدود از روز را در گروه‌های محدود خواهیم داشت و تلاش داریم این روند را به نحوی مدیریت کنیم که دانش آموزان از دور ماندن طولانی مدت در پایه‌های اول و دوم لطمه نبینند.

وی افزود: اگر پایه دانش آموزان ضعیف باشد در آینده هم دشواری‌هایی خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =