میرتاج الدینی: دولت بودجه را با یک میلیون بشکه نفت در روز ببندد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید اصلاحی در منابع درآمدی خود داشته باشد و بودجه را با یک میلیون بشکه نفت ببندد و بقیه هر چه اضافه آمد برای پرداخت بدهی، هزینه امور جاری و مواردی از این قبیل به کار بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی بودجه و اصلاح ساختار آن در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را کمیسیون های برنامه بودجه و کمیسیون تلفیق مد نظر قرار دارند و منابع درآمدی بودجه یکی از بحث‌های اصلی آن است که مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

وی گفت: هر چند که ۴۷% افزایش مصارف را داریم اما بعضی از این موارد همچون حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان اجتناب‌ناپذیر و نگرانی از یکسان سازی و متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان یک موضوع دائمی است که این نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این موضوع تلاش می‌کنند که با توجه به مصارف اجتناب ناپذیر در بودجه منابع پایداری را ایجاد کنند.

میرتاج الدینی ادامه داد: موضوع دیگری که در لایحه بودجه سال آینده به چشم می خورد صادرات دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز است که این رقم خیلی خوشبینانه است چرا که میانگین صادرات ما در سال های گذشته یک میلیون بشکه در روز و حتی کمتر از آن بود.  

وی بیان کرد: همه ما خوشحال خواهیم شد و از این موضوع هم استقبال خواهیم کرد که بتوانیم بیش از ۲ میلیون بشکه در روز صادرات نفت داشته باشیم اما اگر این امر اتفاق بیفتد بودجه ما به اصطلاح نفتی می‌شود و این در تضاد با سیاست کلان ما مبنی بر عدم وابستگی اقتصاد به نفت است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در شرایط بحرانی و تحریم مقام معظم رهبری اجازه ۲۰ درصد را داده بودند و به این ترتیب که سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد باشد و بقیه آن را دولت بپردازد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: الان هم تا یک میلیون بشکه روزانه اجازه داده شده و در مجموع سهم صندوق توسعه ملی ۱۸ درصد است تا از سرمایه این صندوق برای تولیدکنندگان و بخش خصوصی تسهیلات جهت ایجاد اشتغال و تولید ارائه شود.

وی اظهار کرد: در این موضوع دولت باید اصلاحی در منابع درآمدی خود داشته باشد و بودجه را با یک میلیون بشکه نفت ببندد و بقیه هر چه اضافه آمد برای پرداخت بدهی، هزینه امور جاری و مواردی از این قبیل به کار بگیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت یا خودش باید بودجه را اصلاح کند یا اجازه دهد که مجلس به طور کامل آن را اصلاح کند.

کد خبر: 1085246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =