شفاف سازی فردوسی پور/ توضیح مظلومی درباره غیبتش در تمرین/ اعتراضات داوران و مربیان به حضور داوران جوان

با بسته خبری فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

اعتراضات داوران و مربیان شرایط را تغییر می‌دهد؟

استفاده از داوران جوان و کم تجربه در رقابت های لیگ برتر با اعتراض کادر فنی تقریبا تمامی تیم های حاضر در این مسابقات همراه شده است .هشت هفته از رقابت های لیگ برتر در دوره بیستم سپری شده و طی این مدت بدون احتساب بازی های معوقه، نزدیک به 150 داور و کمک داور توسط دپارتمان داوری و کمیته داوران فدراسیون فوتبال مورد استفاده قرار گرفته اند؛ این دقیقا همان موضوعی است که هم اعتراض داوران باتجربه فوتبال کشور را به همراه داشته و هم کادر فنی تیم های حاضر در مسابقات به آن معترض شده اند.
در کنار نبودن سیستم کمک داور ویدئویی که این روزها در دنیا به یک امر طبیعی تبدیل شده، حضور داوران جوان سبب شده تا در فصل بیستم لیگ برتر شاهد افزایش اعتراضات به عملکرد داوران باشیم و حالا کمیته داوران و دپارتمان داوری که شائبه‌های زیادی پیرامون عملکرد آنها و مرتبط دانستن تصمیمات آنها به انتخابات پیش روی ریاست فدراسیون  فوتبال، وجود دارد، قصد دارد که در هفته های آینده بیشتر از داوران باتجربه استفاده کند.
این عزم در واقع شنیده‌ها از برخی اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال است، که ضمن پذیرش مشکلاتی که در هفته های گذشته لیگ برتر وجود داشته و شنیدن اعتراضات داوران باتجربه، سعی بر تغییر شرایط دارند.
البته در پایان باید حتما به این موضوع اشاره داشت که هیچ کسی مخالف حضور داوران جوان نیست، ولی این انتظار وجود دارد که در هر بخشی از فوتبال، افرادی در راس کادر باشند که شایستگی های خود را پیش تر ثابت کرده باشند؛  قطعا داوران جوان مستعد نیز با سوت زدن در سطوح پایین‌تر فوتبال ایران، با عملکرد بهتر، تجربه بیشتر و در نتیجه آماده تر به لیگ برتر خواهند رسید؛ نه اینکه داوری با 10 قضاوت در لیگ یک به لیگ برتر راه پیدا کند و فاصله میان بازی دادن به داوران باتجربه به 4 هفته برسد.
برنامه جدید لیگ برتر از سوی سازمان لیگ اعلام شده و همین حالا سهرابی رئیس دپارتمان داوری در حال انتخاب نفرات مدنظر خود برای قضاوت در بازی های پیش رو است تا اسامی مورد نظر خود را برای تایید نهایی در اختیار اصفهانیان رئیس کمیته داوران قرار دهد؛ لیستی که بی شک حاوی نکات زیادی خواهد بود و باید دید این تغییر رویه ای که برای ایجاد آن تلاش شده، انجام خواهد گرفت یا خیر.

توضیح مظلومی سرپرست استقلال درباره غیبتش در تمرین

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه استقلال، درباره حضورش در فدراسیون فوتبال گفت: من از صبح بابت برخی مسائل در فدراسیون فوتبال و در ادامه در سازمان لیگ جهت برنامه ریزی مسابقات حضور پیدا کردم و جلسه‌ای را با سهیل مهدی داشتم.
وی اضافه کرد: امروز هم با درخواست بنده، آقای فکری موافقت کردند تا اهالی رسانه در محل تمرین حضور پیدا کنند و تعجب می‌کنم که دوستان نوشته‌اند که مظلومی نمی‌خواست با اهالی رسانه دیدار کند. زمانی که اهالی رسانه سر تمرین بودند، بنده هم در محل تمرین حضور داشتم و نیازی نبود که قایم شوم. (باخنده)
مظلومی در پایان گفت: من وظایف خودم را دارم. من معتقدم شرایط استقلال خوب است و امیدواریم در ادامه دل هواداران را شاد کنیم.

اسماعیلی، سرحال و آماده در تمرینات

فرشید اسماعیلی بعد از مصدومیتی که برایش پیش آمد و چند بازی ابتدایی استقلال را از دست داد، اسیر اختلاف با احمد مددی مدیرعامل آبی ها شد و به همین خاطر چند روز دیگر از حضور درتمرینات و مسابقات منع شد.
اسماعیلی اما بعد از دیدار با ذوب‌آهن در جلسه کمیته انضباطی باشگاه حاضر شد و اختلافاتش با مددی و سایر مدیران باشگاه را کنار گذاشت. او بعد از آن در تمرینات استقلال حضوری مداوم دارد و تلاش می‌کند تا به شرایط خوب گذشته اش برگردد.

باز هم برنامه لیگ برتر تغییر می‌کند؟

سازمان لیگ فوتبال بعد از کش و قوس های فراوان برنامه رقابت های هفته دهم تا دوازدهم لیگ برتر را به همراه دیدارهای معوقه اعلام کرد که این مساله واکنش های زیادی به همراه داشت.
برخی تیم های لیگ برتری در بیانیه ها و مصاحبه‌های اعضای خود اعتراض به برنامه جدید را در دستور کار قرار دادند. حرف عمده تیم های لیگ برتری این است که اول بازی های معوقه لیگ برتر برگزار شود و سپس بازی های هفتگی روی روال قرار بگیرد؛ اتفاقی که سازمان لیگ آن را قبول ندارد و روی همین موضوع هم برنامه را اعلام کرده است.
در چنین شرایطی اما مسئولان سازمان لیگ که به دل برخی تیم های لیگ برتری هم راه آمده اند، با واکنش های جدیدی مواجه شدند و حالا این احتمال وجود داردکه برنامه اعلام شده نیز دستخوش تغییراتی شود.
مسئولان کمیته مسابقات سازمان لیگ هنوز اظهارنظر رسمی‌ای در این خصوص نداشتند اما با توجه به تهدید برخی تیم ها به بازی نکردن در دیدارهای آینده خود حالا شاید برنامه اعلام شده نیز تغییر کند. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.

مصدوم بازیکن استقلال در سانحه رانندگی

سبحان خاقانی هافبک جوان آبی های پایتخت که در یکی، دو بازی گذشته در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفته و توانسته جواب اعتماد کادرفنی را بدهد ، صبح امروز دچار یک سانحه رانندگی شد.
خاقانی قبل از حضور در تمرین استقلال با خودروی شخصی خود دچار سانحه تصادف شد و همین موضوع یک مصدومیت برایش به جا گذاشته است.
این بازیکن جوان از ناحیه گردن دچار مصدومیت شده و به همین خاطر در تمرین امروز استقلال هم شرکت نکرد. باید دید وضعیت آسیب دیدگی خاقانی چگونه است و او قبل از دیدار با گل‌گهر می‌تواند تیمش را همراهی کند یا خیر.

فردوسی‌پور: اصلا بحثی با AFC برای دستمزد نکردم

گزارشگر دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و اولسان کره جنوبی از حمایت مردم قدردانی کرد و شفاف‌سازی در واکنش به حواشی اخیر داشت.
پس از گزارش دیدار حساس پرسپولیس و اولسان کره‌جنوبی با گزارش عادل فردوسی پور از صفحه اینستاگرامی فارسی‌زبان کنفدراسیون فوتبال آسیا، هجمه‌ها و انتقادات علیه این اقدام گزارشگر محبوب صورت گرفت؛ همچنین شایعاتی درباره آینده کاری او نیز به گوش رسید اما فردوسی‌پور تصمیم گرفت تا روزه سکوت پیشه کند و سرانجام پس از یک هفته در واکنش به شایعات توضیحاتی را ارائه کرد.
او در گفتگوی کوتاهی که درحاشیه تمرین تیم رسانه ورزش صورت گرفت گفت: ابتدا از حمایت مردم تشکر کرد و گفت: از حضور میلیونی مردم عزیز که مثل همیشه لطف داشتند و با وجود مشکلات و محدودیت‌های فضای مجازی گزارش را دنبال کردند ممنونم.
فردوسی‌پور در توضیح حضورش برای گزارشگری فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: همانطور که می‌دانید، ای اف سی یک نهاد بین المللی ورزشی است که کشور ما نیر ضمن داشتن کرسی‌های مختلف در آن عضویت دارد.همه ساله بازیکنان و مربیان تیم ها، داوران، مسئولین فدراسیون فوتبال، مقامات کشورمان و اهالی رسانه در رویدادهای این نهاد شرکت می‌کنند و امسال هم برای بازی فینال به دعوت ای اف سی در قطر حضور پیدا کردند، من هم از طرف ای اف سی برای گزارش همین بازی دعوت شدم.
عادل فردوسی‌پور در واکنش به شایعات و حواشی مطرح شده پیرامون او، پاسخی شفاف داشت و گفت: برخلاف این شایعات مغرضانه که پیش‌تر هم به اشکال مختلف دیگر صورت گرفته، من برای گزارش این بازی هیچ دستمزدی نه از ای اف سی و نه از هیچ مقام و نهاد دیگری دریافت نکردم؛ همچنین با هیچ شبکه فارسی زبان آن ور آبی مذاکره نکرده و نمی کنم. همیشه افتخارم این بوده که برای مردم عزیز کشورم کار کرده و تنها از سر علاقه به حرفه ام و برای مردم کشورم گزارش کرده‌ام. گذر زمان علت این فضا سازی های هدفمند را روشن خواهد کرد.
مجری برنامه نود همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار "ورزش سه" درباره اعداد و ارقام مطرح شده و پیشنهاد مالی سنگین AFC پاسخ داد: من اصلا با آن‌ها صحبت مالی نداشتم که بخواهد عدد و رقمی مشخص باشد و هیچ دستمزدی را نه تعیین کردم و نه از آن‌ها دریافت کردم.
گفتنی است این دیدار که روز شنبه هفته گذشته از طریق اینستاگرام ای اف سی پخش شد، طبق آمار منتشر شده بیش از چهار میلیون و ششصد هزار بیینده منحصر به فرد در مجموع بازی را از این طریق تماشا کردند و رکورد لایو اینستاگرام با بیش از تماشای همزمان هشتصد هزار نفر شکسته شد.

بی اطلاعی کمیته استیناف از پرونده خلیل زاده

با وجود شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل زاده به کمیته تعیین وضعیت؛ این کمیته اعلام کرده بررسی این پرونده را به شورای حل اختلاف کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذار کرده است.
کمیته تعیین وضعیت به صراحت صلاحیت رسیدگی به این پرونده را از خود سلب کرده است. شجاع خلیل زاده با فسخ یک طرفه قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس با باشگاه الریان قطر امضاء کرد. باشگاه پرسپولیس نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد از سوی شجاع معترض است و به همین دلیل به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرده است. حالا قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا به این پرونده رسیدگی کند.
نکته جالب اظهار نظر علیرضا صالحی رییس کمیته استیناف در این باره است. او در خصوص این پرونده می گوید: از وضعیت این پرونده بی‌اطلاع هستم زیرا تا روز گذشته که سیستم اتوماسیون کمیته استیناف را نگاه می‌کردم چنین پرونده‌ای وصول نشده بود اما هر زمان آن را دریافت کنیم بررسی‌های لازم را انجام داده و  اطلاع رسانی می‌کنیم. من این پرونده را نخوانده‌ام و هر زمان آن را دریافت کرده با رویت اوراق، استدلال طرفین و بررسی و تطبیق قوانین می توان درباره نظر کمیته وضعیت رای داد. تاکنون این مراحل انجام نشده است.
بدون شک علیرضا صالحی – رییس کمیته استیناف در جریان رسیدگی به این پرونده قرار ندارد به این خاطر که جمشید نورشرق به صراحت گفته بود کمیته تعیین وضعیت صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و آن را به AFC ارجاع می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =