ایران غنی‌سازی ۲۰ درصد در فردو را آغاز کرده است

آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه خبر داد که ایران غنی‌سازی ۲۰ درصد در سایت هسته‌ای فردو را آغاز کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، خبرگزاری فرانسه خبر داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را در سایت فردو آغاز کرده است.

در بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: «ایران امروز گازدهی اورانیوم U-۲۳۵ را که پیشتر تا ۴.۱ درصد غنی‌سازی شده بود به شش آبشار سانتریفیوژ در سایت غنی‌سازی فردو برای غنی‌سازی بیشتر تا ۲۰ درصد آغاز کرد.»

«علی ربیعی» سخنگوی دولت امروز (دوشنبه) از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خبر داد و گفت: «از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF ۶ به دست خواهد آمد».

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد که مدیرکل آژانس در صدد است اعضای شورای حکام آژانس را در جریان جدیدترین تحولات غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

اخیراً مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس جمهور ایران به کشور‌های اروپایی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشور‌های اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =