جزئیات پذیرش فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی اعلام شد

شرایط پذیرش رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» در 2 مقطع «کاردانی» و «کارشناسی» در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، دانشجویان رشته «فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی» در مقطع کاردانی و کارشناسی در گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور ۱۴۰۰ پذیرش می‌شوند.

این رشته ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان زن و مرد در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

داشتن سلامت جسمانی و عدم ابتلاء به بیماری‌های مزمن، واگیر و صعب العلاج مانند دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های پیشرفته قلبی، نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی، نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اسکلت بخصوص اندام‌ها و استفاده نکردن از اندام‌های مصنوعی از جمله این شرایط است.

اعتیاد نداشتن به سیگار و سایر مواد مخدر، داشتن قدرت تکلم طبیعی (نداشتن لکنت زبان)، داشتن قدرت بینایی و شنوایی کامل از دیگر شرایط پذیرش در این رشته است.

قد متقاضیان زن نباید از ۱۶۵ سانتی متر کمتر باشد و قد متقاضیان مرد نباید از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد.

حداکثر سن ۲۴ سال و با احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی ۲۶ سال است.

آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت‌های بدنی جهت امدادرسانی سریع و صحیح و تأیید سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبت نام در دانشگاه از جمله این شرایط است.

کارکنان عملیاتی (غیراداری) دیپلمه مراکز اورژانس پیش بیمارستانی جهت پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی نیز باید دارای شرایط خاص باشند.

اعتقاد و التزام به مبانی جمهوری اسلامی ایران، عدم سو پیشینه، عدم اعتیاد، داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و یا دیپلم نظام جدید به انضمام مدرک پیش دانشگاهی، داشتن سلامت
کامل جسمی و روانی و عدم ابتلاء به بیماری‌های مزمن، واگیردار و صعب العلاج، دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه کار در مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و داشتن حداقل قد ۱۶۵ سانتیمتر از جمله این شرایط است.

کارکنان دیپلمه ای که حداقل ۱۰ سال از سنوات خدمت ایشان باقی مانده باشد، مشروط به سپردن تعهد خدمت به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی پس از فراغت از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون سراسری و پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی هستند.

متقاضی باید کلیه ضوابط و شرایط این دوره را داشته باشد در غیر اینصورت موضوع اشتباه یا اظهار خلاف وی و یا فقدان هر یک از شرایط فوق در هر مرحله از دوره تحصیلی باعث محرومیت متقاضی از ثبت نام یا ادامه تحصیل خواهد شد.

پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی بصورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش بعد از مرحله انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =