سرفصل‌های درسی کرسی‌های زبان فارسی خارج از کشور بازنگری شد

معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم از بازنگری سرفصل‌های درسی زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی کرسی‌های زبان ادبیات فارسی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، بهادر باقری با اشاره به فعالیت کارگروه‌های تخصصی معاونت گسترش زبان فارسی توضیح داد: در چند کارگروه تخصصی، سرفصل‌های درسی زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی را که بسیار قدیمی و نامتناسب با دنیای امروز این رشته بود، بازنگری و بازنگاری کرده‌ایم که روزآمد شده و به‌زودی به کرسی‌ها اعلام و پیشنهاد می‌کنیم.

شروع به کار کارگروه تدوین منابع درسی جدید

وی افزود: در کنار این مجموعه فعالیت‌ها، به‌زودی کارگروه تدوین منابع درسی جدید شروع به کار خواهد کرد و قرار است تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سمت امضا کنیم و انتشار کتاب‌های جدید را به صورت چاپی و دیجیتال به آن سازمان بسپاریم.

رونمایی از بانک اطلاعاتی زبان فارسی در آینده نزدیک

باقری با اعلام این خبر که بانک اطلاعاتی زبان فارسی هم در حد زیادی آماده شده است، گفت: این بانک اطلاعاتی به زودی در سایت وزارت علوم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم افزود: همچنین از تجربیات استادانی که در این چهل سال اعزام شده‌اند، استفاده می‌کنیم و نشست‌هایی به‌عنوان حلقه‌مشاوران داریم و با ثبت این تجربیات و خاطرات ارزشمند، قرار است کتاب تاریخ پارسی‌گستری در گیتی را منتشر کنیم.

وی درباره کتاب‌های منتشر شده در زمینه آموزش زبان فارسی در معاونت گسترش زبان فارسی افزود: کتاب‌های «پرفا» شش جلدی تألیف خانم دکتر میردهقان، «آزمون سازی»، «۲۰۰۰» موضوع برای گفتگو تألیف دکتر امیررضا وکیلی‌فرد را منتشر کرده‌ایم و کتاب ده جلدی «فارسی‌نامه» وی هم تا آخر امسال منتشر خواهد شد.

برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی با همکاری دانشگاه‌ها

معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم با اشاره به دیگر فعالیت‌ها در زمینه ترویج زبان فارسی گفت: همکاری خوبی با انجمن ترویج زبان فارسی داریم و علاوه بر این، دوره‌های دانش‌افزایی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی داشتیم که همچنان ادامه خواهد داشت و بیش از ۶۰ سخنرانی علمی با حضور استادان ایرانی و خارجی، حاصل این دوره بود.

برگزاری کنفرانس جهانی ایران‌شناسی با همکاری دانشگاه صوفیه بلغارستان

باقری افزود: یک کنفرانس جهانی ایران‌شناسی نیز با همکاری دانشگاه صوفیه بلغارستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اطلاعات تکمیلی را در روزهای آینده ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =