بازگشت بیش از ۱۳۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید

معاون امور صنایع وزارت صمت از جهش تولید در ۲۰ زنجیره صنعتی از بین ۲۹ محصول منتخب صنعتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مهدی صادقی نیارکی که در شورای هم خانواده ادارات تابعه وزارت صمت در استان قم سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: طرح‌های صنعتی بزرگی در کشور به بهره برداری رسید و در دهه مبارک فجر نیز بنگاه‌های بزرگی به چرخه تولید اضافه شدند و خوشبختانه ظرفیت‌های صنعتی خوبی در سراسر کشور با همکاری فعالان اقتصادی در کشور ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش شیفت‌های کاری در واحدهای صنعتی بیان کرد: در سال جاری تقاضای تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید افزایشی بوده و تلاش بر این است که بر اساس امکانات موجود، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی کشور را به شکل عادلانه ای تأمین و توزیع شود که این هم نوید بخش رشد در بخش تولید است.

وی یادآور شد: یکی از موضوع‌های مهمی که از سوی وزارت صمت و سازمان‌های صمت در هر استان از جمله قم و همچنین شرکت‌های صنعتی دنبال می‌شود موضوع احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

بیش از ۱۳۰۰ واحد غیر فعال به چرخه تولید بازگشتند

وی افزود: امسال برای احیا و بهره برداری مجدد ۱۵۰۰ واحد هدف گذاری شده که طبق آخرین آمار بالغ ۱۳۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند و قم نیز هدف گذاری که داشته محقق شده است.

صادقی نیارکی توجه به توسعه و تعمیق ساخت داخل را به عنوان یکی از طرح‌های تعریف شده از سوی وزارتخانه متبوع خود را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش خوداتکایی صنعتی در کشور، افزایش نوآوری، کاهش وابستگی و افزایش عمق ساخت داخل است که بر اساس آن باید ۳.۲ میلیارد دلار داخلی سازی صورت بگیرد.

تحقق ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار داخلی سازی

وی ادامه داد: طبق آخرین گزارش ارائه شده از طرف مرکز ساخت داخل وزارت صمت خوشبختانه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از هدفی که برای استان‌ها تعریف کرده بودیم با بهره برداری از طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و پروژه‌های ساخت داخل محقق شده است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در مجموع با اتفاق‌هایی که در صنعت کشور افتاده موضوع رشد صنعتی را تا پایان سال محقق خواهیم کرد و این مسیر در آینده نیز تداوم پیدا می‌کند.

اهتمام وزارت صمت به مقوله مدیریت واردات کالا به کشور

معاون امور صنایع همچنین با اشاره به اهتمام وزارت صمت به مقوله مدیریت واردات کالا به کشور گفت: وزارت صنعت به دنبال این است که واردات کالاهای غیر ضروری، کالاهایی که مصرفی و مصرفی با دوامی که مشابه ساخت داخل دارند که امکان تأمین آن در داخل وجود دارد را مدیریت کند.

وی گفت: در مجموع ما سیاست‌هایی که سیاست‌های محوری نظام است را در قالب اقتصاد مقاومتی، درون زایی اقتصاد و برون گرایی که به رشد و توسعه و تعالی صنعتی منجر خواهد شد، را دنبال می‌کنیم.

کد خبر: 1089131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =