هدف انقلاب تحقق ارزش‌های اسلامی در زندگی است/ ولایتمداری مهمترین رکن اسلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مکتب انقلاب اسلامی گفت: ولایتمداری مهمترین رکن اسلام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مکتب انقلاب اسلامی به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی به صورت آنلاین با حضور بیش از ۹۰ نفر از اساتید درس اندیشه ها و وصایای امام خمینی برگزار شد. 

در این جلسه حجت الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به تبیین نظریه نظام انقلابی مبتنی بر بیانیه گام دوم پرداخت.

خیری رویکرد انقلاب اسلامی را برگرفته از آیه ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم خواند و افزود: ولایتمداری مهمترین رکن اسلام است.

 وی با اشاره به سه عنصر بنیادین در بیانیه گام دوم یعنی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، حکمت نظری و عملی در تاسیس مدینه فاضله را از چارچوب های نظام انقلابی خواند که در آن پنج عنصر معرفت، تعاون و همکاری، عدالت، راهبری و سعادت از عناصر اصلی اند.

خیری ادامه داد: در نظام انقلابی اولویت بندی هایی وجود دارد که چهارچوب نظام انقلابی را صورت بندی می‌کنند که از جمله اولویت ها، به وجود الگوی تعالی و پیشرفت بر اساس امکانات مادی و معنوی، راهبری فردی و اجتماعی با تزکیه و تعلیم، حاکمیت صالحان با تاکید بر امامت و ولایت، سرمایه‌گذاری برای ماندگاری حکومت صالحان، زمینه سازی برای رفع فقر، مشارکت اجتماعی و تولید سرمایه اجتماعی، حفظ و اعتماد و رضایت مردم، زمینه‌سازی برای تحقق عدالت اجتماعی، رفع فقر، فساد و تبعیض و توجه به حقوق مساوی مومنان است.

 حجت الاسلام خیری در پایان جلسه به پرسش های اساتید پاسخ داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1089144

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =