مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با «جوزف بورل» گفتگو کرد

در آستانه پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری از گفتگوی تلفنی با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» خبر داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص نوشت: گفتگوی مهمی را با «جوزف بورل» درباره همکاری دو طرف پیرامون استفاده های صلح آمیز از انرژی اتمی و چالش‌های موجود در زمینه عدم توسعه تسلیحات هسته ای داشتم.

وی در ادامه اضافه کرد که اتحادیه اروپا شریک بلامنازع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه به شمار می‌رود.

این در حالیست که موعد تعیین شده برای کاهش همکاری‌های ایران و آژانس در چارچوب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» کمتر از ۱۰ روز دیگر (۲۱ فوریه، سوم اسفند ماه) به پایان می‌رسد.

مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =