نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند حمایت هستند

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر نشریات دانشجویی این دانشگاه نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی دارند، مسائل مالی و تخفیف شهریه می‌تواند ایجاد انگیزه کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بی‌تردید نشریات دانشجویی بهترین گزینه برای ماندگاری تولید محتوای دانشجویان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی است. نشریات در یک سال گذشته باوجود بیماری کرونا دستخوش تغییرات بسیاری مانند نحوه انتشار و حضور نداشتن اعضای تحریریه بودند. این موضوعات باعث شده تا نشریات نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و معاونان فرهنگی دانشگاه باشند.  

محمد میلادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز  با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه کشور بوده و نشریات آن نیز باید نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور بیشتر باشد، گفت: این دانشگاه حدود 400 واحد دارد ولی متاسفانه از هر پنج واحد یک نشریه دانشجویی فعالیت می‌کند. در نتیجه نیازمند هستیم با اصلاح ساختاری آیین نامه نشریات دانشجویی مشوق‌های لازم را برای فعالیت بیشتر دانشجویان در حوزه نشریات را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی دارند. مسائل مالی و تخفیف شهریه می‌تواند برای فعالان دانشجویی عضو هیئت تحریریه نشریات ایجاد انگیزه کند. شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی قصد دارند در سال جدید این موضوع را به جدیت پیگیری کند.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اضافه کرد: آیین نامه نشریات دانشگاه آزاد اسلامی باید برای مدیر مسئول، صاحب امتیاز و سردبیر نشریات دانشجویی امتیازاتی را در نظر بگیرد تا آنها درگیر مسائل اداری مانند مجوز، تامین بودجه، چاپ و انتشار نباشند.

وی درباره ارتقای محتوای نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: معاونان فرهنگی این دانشگاه باید از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت، انتشار نشریات و محتوای دانشجویی کمک گرفته بگیرند.

میلادی یادآور شد: استعدادهای برتر نشریات دانشجویی باید شناخته شده و با حمایت دانشگاه در رسانه‌ها به کار گرفته شوند. البته این شناسایی نباید بر اساس سلیقه معاونان و مسئولان مربوطه باشد، بلکه باید طبق آیین نامه نشریات دانشجویی، آنهایی که در جشنواره‌های دانشجویی مانند قلم موفقیتی کسب کردند، برای پرورش استعداد مورد حمایت معنوی مسئولان و معاونان فرهنگی دانشگاه قرار بگیرند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز بیان کرد: دانشجویان فعال در حوزه نشریات جزو ظرفیت‌های رسانه‌ای هستند و باید برای انجام فعالیت در رسانه به صورت حرفه‌ای در آینده مورد توجه قرار بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی حدود پنج سال برگزار نشده که این امر رکود شدیدی را در حوزه نشریات به وجود آورده است. امیدواریم بتوانیم  پویایی را به نشریات دانشگاه آزاد اسلامی بازگردانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =