مردم در انتخابات 1400 فریب نمی‌خورند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد گفت: سطح آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و دیگر فریب سیاسی جریاناتی که قصد کارنامه‌سازی برای خود در انتخابات 1400 را دارند، نخواهند خورد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موضوع پذیرش کامل لوایح چهارگانه دولت برای انجام تعهدات نهاد «کارگروه اقدام مالی» یا FATF در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی کشور تبدیل شده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار است درباره این موضوع تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد. 

علیرضا صفایی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره تاثیرگذاری رد یا تصویب  لوایح FATF ,  CFT توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در حال حاضر جامعه کنونی ما دچار نوعی انشقاق شده که آغاز آن به سال 92 باز می‌گردد و پذیرش این لوایح به احتمال فراوان چند دستگی سیاسی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولیت اجرایی کشور دست عده‌ای است که اعتقاد دارد باید مشکلات کشور با نگاه به خارج و توسط غرب حل شود و موضوع استقلال که برای ایرانی‌ها از زمان مشروطه تا به حال حائز اهمیت فراوان بوده را نادیده می‌گیرند. پرونده هسته‌ای ایران نیز یکی از موضوعاتی این است که این جریان تمایل دارد با مذاکره با آمریکا و غرب پیش ببرد.

دبیر سیاسی انجمن اسلا می دانشجویان دانشگاه شاهد با بیان اینکه گفتمانی که خواهان مذاکره با غرب بوده، گفتمان انحرافی انقلاب اسلامی است، گفت: جریان غرب‌گرا با هدف‌گذاری حل مشکلات توسط کشورهای خارجی در واقع پتانسیل و ظرفیت داخلی را نادیده گرفته و سدّی در مقابل پیشرفت است.

وی مطرح کرد: گروهی در داخل کشور به دنبال تصویب  FATF هستند تا دوباره امیدواری به مذاکره را همانند سال 92 نزد مردم و افکار عمومی پررنگ کنند و به دنبال آن به اهداف سیاسی خود برسند.

صفایی با اشاره به اینکه جریانات غرب‌گرا در داخل کشور به دنبال احیای برجام و پذیرش FATF هستند، گفت: این جریان‌ها می‌خواهند به مردم و سیاسیون ثابت کنند که مذاکرات هسته‌ای یا همان برجام بدون تصویب لوایح چهارگانه توسط مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بی‌فایده است و راه مذاکراتی که سال 92 آغاز شد درست بوده اما با شفافیت مالی این مسیر  بهتر پیش خواهد رفت.

این دانشجوی دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه شفافیت مالی با استقلال کشور منافات دارد، گفت: در حال حاضر غرب و آمریکا بنا به دلایل سیاسی تا حدودی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران نرمش به خرج داده‌اند؛ اما برخی از دولتمردان به جای حفظ عزت و استقلال کشور و باج گیری از غرب به آنها پالس تصویب FATF را می‌دهند.

وی با بیان اینکه شفافیت مالی ایران برای غرب، قطعا به ضرر منافع ملی ختم خواهد شد، گفت: اتحادیه اروپا یا آمریکا با تحریم‌ کردن ایران نشان داده‌اند که روابط خوبی با ما ندارند، در نتیجه از شفافیت مالی ایران نیز تنها به دنبال احصای موضوعاتی برای تحریم‌های جدید در آینده هستند.

صفایی درباره تاثیر شفافیت مالی یا همان FATF  بر اقتصاد و معیشت مردم یادآور شد: مسئولان باید بدانند شفافیت مالی نه تنها سود اقتصادی و سیاسی برای ایران به همراه نخواهد داشت بلکه امکان دارد معیشت مردم را از وضع موجود نیز سخت‌تر کند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد با بیان اینکه دولت‌های در جمهوری اسلامی عادت دارند مشکلات کشور را به دولت قبلی نسبت دهند، گفت: اصلاح‌طلبان حتی اگر با تصویب FATF قصد کارنامه سازی برای خود  در انتخابات 1400را داشته باشند بازهم دور از ذهن است که در این انتخابات پیروز میدان باشند چراکه مردم  نشان دادند دیگر فریب سیاسی نخواهند خورد و سطح آگاهی آنها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =