یک سوم جوانان جهان به اینترنت خانگی دسترسی ندارند

تیم برنرز لی، پدر وب، به تازگی اینترنت را یک حق اساسی همه مردم جهان خواند و اعلام کرد آنلاین کردن همه جوانان دنیا باید یک اولویت جهانی باشد. در این صورت است که با رشد ناخالص داخلی بی‌سابقه‌ای در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه مواجه خواهیم شد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تیم برنرز لی، دانشمند بریتانیایی علوم کامپیوتر، استاد دانشگاه MIT، مخترع وب در سال 1989 و رئیس کنسرسیوم وب جهان‌گستر، به مناسبت سی و دومین سالگرد تولد شبکه جهانی وب در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که ضرورت استفاده از اینترنت در قرن بیست و یکم حکم استفاده از برق را در قرن بیستم دارد.

وی از رهبران کشورها خواست تا در قالب پیادهسازی طرح‌های زیرساختی، شرایطی را مهیا کنند که همه در همه جا به اینترنت دسترسی داشته باشند، زیرا همه چیز در حال تغییر است. همچنین از غول‌های فناوری خواسته که به حقوق کاربران جوان خود احترام بگذارند و به قوانین سختگیرانه پاسخگو باشند.

پدر وب چندی پیش در مصاحبه‌ای جداگانه اعلام کرد که به آینده و تغییراتی که در دنیای اینترنت پیش خواهد آمد کاملا خوش بین است و معتقد است که تسلط غول‌های فناوری روی اینترنت کاملا زودگذر است.

وی نقش اینترنت را در 12 ماه گذشته که کووید 19 شیوع پیدا کرده و اکثر مردم دنیا خانه‌نشین شده‌اند، ستود و گفت: با وجودی که دنیای دیجیتال تا قبل از پاندمی کرونا چنین شرایطی را تجربه نکرده بود، اما ثابت کرد که شاهراه نجاتی است که به ما امکان می‌دهد خود را سازگارتر کنیم و راحت‌تر زندگی را ادامه دهیم. اما این در حالی است که طبق آمار یونیسف، فقط یک سوم افراد زیر 25 سال در جهان به اینترنت خانگی دسترسی دارند. در نتیجه 2/2 میلیارد جوان آنلاین نیستند.

کارشناسان معتقدند که برای ورود اینترنت پهن‌باند به همه خانههای دنیا طی دهه آینده 428 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید نیاز است. این مبلغ معادل فقط 116 دلار به ازای هر 3/7 میلیارد نفری است که هم‌اکنون آفلاین هستند.

پدر وب در ادامه در مورد تاثیرات مثبت دسترسی جوانان به اینترنت گفت: تخمین زده شده که به ازای هر 10 درصد افزایش تعداد افراد آنلاین دو درصد تولید ناخالص داخلی رشد خواهد کرد و تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که دستیابی به اینترنت پهن باند در کشورهای در حال توسعه تا سال 2030 حدود 8/7 تریلیون دلار سود اقتصادی به همراه خواهد داشت. این در حالی است که با هیچ روش دیگری نمی‌توان به چنین سود اقتصادی دست یافت.

تیم برنرز لی در مورد تغییر جهان گفت: جهان به واسطه اینترنت در حال تغییر است. در آینده افراد از سوء استفاده و آزار و اذیت آنلاین دست خواهند کشید. همه چیز شتاب خواهد گرفت و همه چیز تغییر خواهد کرد.

کد خبر: 1091043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =