۳ طرح فناورانه و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا به بهره‌برداری رسید

۳ طرح دانش‌بنیان و فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهررضا با حضور برخط دکتر طهرانچی بهره‌برداری شد.

 باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛  همزمان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سه طرح فناورانه و دانش‌بنیان به‌صورت برخط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا که همواره یکی از پیشگامان راه‌اندازی و تجاری‌سازی طرح‌های علمی تحقیقاتی استان اصفهان محسوب می‌شود، این بار نیز سه طرح دانش‌بنیان و فناور در سه حوزه شیمی و صنایع‌غذایی و پلیمر را به بهره‌برداری رساند.

واحد فناور استحصال و تولید عصاره، اسانس و ماده مؤثره از گیاهان دارویی به سرپرستی سیدنظام‌الدین میرستاری، یکی از طرح‌هایی است که در مقیاس صنعتی با هدف استفاده بهینه از محصولات مزرعه گیاهان  دارویی واحد و تجاری‌سازی تولیدات آن راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه همکار غذا و دارو با نام شرکت آرکا تدبیر اسپادانا از دیگر پروژه‌هایی بود که با انگیزه ارائه خدمات آزمایشگاهی کنترل کیفی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در منطقه جنوب استان اصفهان به سرپرستی اعظم اعرابی راه‌اندازی شد و علاوه بر آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و انجام پروژه‌های مرتبط با صنعت غذایی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال برای دانش‌آموختگان صنایع غذایی از دیگر اهداف راه‌اندازی این آزمایشگاه است.

راه‌اندازی خط تولید افزودنی ضدضربه در صنعت pvc در شرکت دانش‌بنیان فناوران شیمی سپاهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا انجام گرفت که افزایش مقاومت و انعطاف‌پذیری و سازگاری با محیط‌زیست در قطعات pvc را می‌توان از  ویژگی‌های این طرح برشمرد، افزون بر اینکه برای صنعت‌گران این طرح دارای توجیه اقتصادی بوده و هیچ‌گونه مشابه داخلی ندارد.

شرکت فناوران شیمی سپاهان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا است که با سرپرستی مجید کلاهدوزان به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =