جنبش دانشجویی از اقدامات ویترینی اجتناب کند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اگر جریان دانشجویی بتوانند اقدامات ساختارمند و منظم انجام دهند و از فعالیت‌های ویترینی اجتناب کنند، قطعا می‌توانند موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقش جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی در بزنگاه‌های حساسی مانند انتخابات، از اهمیت زیادی برخوردار است. جریان‌های دانشجویی با آگاهی از فضای جامعه و قابلیت تحلیل مسائل روز می‌توانند به عنوان یک سکان هدایت‌گر، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کنند.

تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه‌ها نیز یکی از مصادیق مهم این فرآیند قلمداد می‌شود چرا که جریان دانشجویی می‌تواند به وسیله مطالبه‌گری و ارائه تحلیلی صحیح از فضای سیاسی و اجتماعی کشور، جامعه را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مسیر درستی قرار دهند.

معین رضیعی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به کم رونق شدن فعالیت‌های انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: به عقیده بنده فعالیت‌های انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی کمرنگ نشده است بلکه شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا باعث شده تا نحوه برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تغییر کند.

وی افزود: جریان‌های دانشجویی علاقه زیادی به برگزاری برنامه‌های انتخاباتی دارند اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، مجوز برگزاری این برنامه‌ها از سمت وزارت علوم و وزارت بهداشت داده نمی‌شود. این موضوع سبب شده تا برنامه‌های سیاسی و انتخاباتی اندکی با چالش مواجه شوند. البته تشکل‌های دانشجویی می‌توانند برنامه‌های خود را در فضای مجازی نیز دنبال کنند.

رضیعی با اشاره به نقش جریان دانشجویی در زمینه افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات سال آینده ادامه داد: اگر جریان دانشجویی بتوانند اقدامات ساختارمند و منظم انجام دهند و از فعالیت‌های ویترینی اجتناب کنند، قطعا می‌توانند موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شوند. جریان دانشجویی باید به جای مطالبه گری از اشخاص، شاخص‌ها را مد نظر قرار دهد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: بنظر می‌رسد در انتخابات سال۱۴۰۰، بیش از این که چهره‌ها با یک دیگر رقابت داشته باشند، ایده‌‎های آن‌ها برای خروج از بحران و بن‌بست‌های فعلی کارساز خواهد بود. اگر این موضوع به خوبی جا بیفتد و مردم احساس کنند که حضورشان در پای صندوق‌های رای در آینده و معیشتان اثرگذار است، قطعا در انتخابات مشارکت خواهند شد.

وی اضافه کرد: وقتی آمد و شد گروه‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف موجب تغییر خاصی در شرایط کشور نشود، حس ناامیدی و سرخوردگی مردم تشدید خواهد شد و بر شرکت آن‌ها در انتخابات اثر می‌گذارد. با این اوصاف جریان دانشجویی باید در زمینه شناسایی ایده‌های نامزدهای انتخاباتی تمرکز داشته باشد.

رضیعی در پایان خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید با شناسایی ظرفیت‌ها و ایده‌های هر نامزد، مردم به را به سمت انتخاب اصلح سوق دهند. متاسفانه رسانه‌ها و نامزدهای احتمالی به سمت طرح شاخص‌ها و اولویت‌ها نمی‌روند به همین دلیل جنبش دانشجویی تنها جریانی است که می‌تواند به خوبی در شناسایی این شاخص‌ها به مردم کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =