عفو و انتقال دو تن از محکومان ایرانی در تاجیکستان

معاون وزیر دادگستری از مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صداوسیما، محمود عباسی در تشریح این خبر اظهار کرد: در سفر اخیر آقای ظریف به دوشنبه و رایزنی با رئیس جمهور تاجیکستان، زمینه عفو و انتقال دو تن از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های تاجیکستان می‌گذراندند، فراهم شد.

وی گفت: همچنین مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان و بازگشت یکی دیگر از محکومان ایرانی که مورد عفو رئیس جمهور تاجیکستان قرار گرفته نیز انجام شد.

عباسی ضمن تشکر و قدردانی از وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات تاجیکستان، حسن نیت وزیر دادگستری کشورمان در موافقت با انتقال یک تن از محکومان تاجیکستانی به دوشنبه را نیز شایسته تقدیر برشمرد.

وی تاکید کرد: همکاری‌های بسیار خوبی بین مقامات ایران و تاجیکستان در زمینه‌های حقوقی و قضائی برقرار است و ما در صدد گسترش و تعمیق این روابط هستیم.

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری همچنین از تشکیل کمیته پیشگیری از وقوع جرم کارگروه حمایت حقوقی و قضائی از ایرانیان خارج از کشور به ریاست قائم مقام معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در وزارت دادگستری خبر داد.

عباسی افزود: آموزش و اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم توسط هموطنانی که به دیگر کشورها سفر می‌کنند در دستور کار این کمیته است و ما اعتقاد داریم بیشترین توجه خود را باید به امر پیشگیری متمرکز کنیم؛ زیرا پیشگیری علاوه بر صیانت از حیثیت و اعتبار بین المللی کشور مانع از صرف هزینه‌های هنگفت مبارزه با جرم و زندان و انتقال محکومان می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =