سیاست خارجی عرصه وحدت برای منافع ملی است نه دعوای انتخاباتی

دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل گفت: شکل‌گیری دوگانه انتخاباتی غلط به عنوان مثال دوگانه مذاکره یا مقاومت، چه منجر به پیروزی شود و چه شکست، برای هواداران انقلاب اسلامی نوعی شکست محسوب می‌شود چراکه سیاست خارجی عرصه دعوای انتخاباتی نیست بلکه عرصه‌ای برای اجماع و وحدت برروی منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقش جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی در بزنگاه‌های حساسی مانند انتخابات، از اهمیت زیادی برخوردار است. جریان‌های دانشجویی با آگاهی از فضای جامعه و قابلیت تحلیل مسائل روز می‌توانند به عنوان یک سکان هدایت‌گر، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کند.

تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه‌ها نیز یکی از مصادیق مهم این فرآیند قلمداد می‌شود چرا که جریان دانشجویی می‌تواند به وسیله مطالبه‌گری و ارائه تحلیلی صحیح از فضای سیاسی و اجتماعی کشور، جامعه را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مسیر درستی قرار دهند. مشارکت حداکثری و انتخاب اصلاح نیز همواره چالش تمامی انتخابات‌ها بوده است به نحوی که تمامی اقشار جامعه مخصوصا قشر دانشجویان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

سعید توانا راد دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره نقش جریان دانشجویی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهارکرد: جریان دانشجویی با تلاش برای داغ تر کردن تنور انتخابات به شکل گفتمانی و درست، می‌تواند مردم را برای مشارکت بیشتر در انتخابات ترغیب کند.

وی افزود: شکل‌دهی دوگانه انتخاباتی درست، از سوی جریان دانشجویی برای حضور بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای، می‌تواند در این مسیر بسیار موثر باشد. شکل‌گیری دوگانه انتخاباتی غلط به عنوان مثال دوگانه مذاکره یا مقاومت، چه منجر به پیروزی شود و چه شکست، برای هواداران انقلاب اسلامی نوعی شکست محسوب می‌شود.

تواناراد ادامه داد: سیاست خارجی عرصه دعوای انتخاباتی نیست بلکه عرصه‌ای برای اجماع و وحدت برروی منافع ملی است و جریان انقلاب باید برای در مسیر اقناع‌سازی مردم گام بردارد. درواقع جریان انقلاب نباید مردم را بین انتخاب دو گزینه بد و بدتر مخیر کند. بهترین دوگانه انتخاباتی که می‌تواند موجب افزایش مشارکت در انتخابات شود، این است که کدام جریان فکری می‌تواند مشکلات مردم را به صورت منطقی و با ظرفیت‌های داخلی با محوریت گفتمان عدالت حل کند.

دبیرسیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات امسال تصریح کرد: مهم‌ترین اثر مشارکت مردم در انتخابات این است که اولا دولتی قدرتمند و دارای پشتیبانی مردمی مستقر می‌شود. به همین دلیل در اجرای برنامه‌ها و پیشبرد سیاست‌ها، می‌تواند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد چرا که اگر مردم با برنامه دولتی همراه نشوند، قطعا آن دولت شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: همراهی مردم با دولت‌ها و نحوه حکمرانی آن‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل مهم‌ترین اثر افزایش مشارکت در انتخابات، افزایش حمایت مردم از برنامه‌هایی است دولت که می‌تواند برای تغییر و اصلاح ساختارها و مشکلات کشور در دستور کار قرار دهد. افزایش مشارکت مردم در عرصه سیاست خارجی نیز می‌تواند ابزار چانه زنی و قدرتمند نمایی در سطح بین المللی را تا حد زیادی افزایش دهد.

تواناراد در پایان خاطرنشان کرد: کشوری دارای مشارک مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی مانند انتخابات است، مواضع آن در عرصه بین المللی برای پشتیبانی از منافع ملی مستحکم تر خواهد بود. به همین دلیل دولت‌های خارجی نیز مواضع و سیاست‌های این کشور را جدی تر قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =