پیچیدگی بحران تشکیل دولت جدید لبنان/ مداخلات عربستان سعودی

روزنامه «البناء» لبنان با اعلام اینکه بحران تشکیل کابینه جدید این کشور وارد فاز پیچیده ای شده است، اعلام کرد: یکی از دلایل عدم تشکیل کابینه جدید مداخلات عربستان سعودی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه لبنانی «البناء» با انتشار مطلبی نوشت: بحران تشکیل دولت جدید لبنان وارد فاز پیچیده ای شده است. درحال حاضر هیچ چشم انداز روشنی در زمینه تشکیل دولت جدید به چشم نمی خورد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود آورده است: یکی از علل و عوامل اصلی عدم تشکیل کابینه جدید لبنان دخالت های خارجی است. در واقع، عربستان سعودی در زمینه تشکیل دولت جدید مداخله می کند و همین مسأله تشکیل دولت را با مشکلات و پیچیدگی هایی مواجه ساخته است.

روزنامه البناء در مطلب مذکور تأکید کرده است: عدم توانایی الحریری برای تشکیل دولتِ بدون حزب الله موجب نارضایتی عربستان سعودی از او شده است. به همین دلیل، سعودیها در زمینه تشکیل دولت سنگ اندازی می کنند. نخست وزیر مکلف لبنان درحال حاضر تلاش می کند تا مواضع سران کشورهای منطقه ای و بین المللی در زمینه تشکیل دولت جدید را با خود همراه سازد و پس از آن کابینه اش را معرفی نماید.

روزنامه مذکور در ادامه یادآور شده است: در این میان، میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز به هیچ قیمتی حاضر به عقب نشینی از مواضع اصولی خود نیست و قصد ندارد به خواسته هایی که برخلاف قانون اساسی است، تَن دهد.

این درحالی است که پیشتر نیز روزنامه الاخبار در مطلبی اعلام کرده بود: طی روزها و ساعات گذشته نیز رایرنی های زیادی پیرامون تشکیل دولت جدید لبنان میان طرف‌های مختلف و تأثیرگذار انجام شده است با این حال، هیچیک از این رایزنی‌ها، موفقیت آمیز نبوده اند.

این روزنامه عنوان کرده بود: بر اساس آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است، می‌توان گفت که پرونده تشکیل دولت جدید لبنان محکوم به درجا زدن است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت در فرایند تشکیل دولت جدید مشاهده نمی‌شود.

الاخبار در ادامه گفته بود: به نظر می‌رسد که در این میان، فرانسه نیز تلاش می‌کند تا طرح خود را در لبنان به ثمر بنشاند. برخی معتقدند که راه تشکیل دولت جدید لبنان از مسیر پاریس می‌گذرد. به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده برخی شخصیت‌های لبنانی به پاریس سفر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =