شروع غربالگری کلاس اولی‌ها از اوایل خردادماه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: ما برای شروع غربالگری کلاس اولی‌ها با سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی توافق کردیم و این کار را از اوایل خردادماه شروع خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد خبر پیش ثبت نام الکترونیکی کلاس اولی ها با برنامه «صبح و گفتگو» گفت: مسئولیت ثبت نام بر عهده معاونت آموزش ابتدایی است اما دستورالعمل نهایی را برای ثبت نام از هفته آینده ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: ما با توجه به وضعیت کرونا و حفظ سلامتی دانش آموزان و خانواده هایشان تصمیم گرفتیم که بیشترین استفاده را از فناوری در حوزه آموزش داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما برای ثبت نام دانش آموزان مطابق با رویه هرسال اقدامات لازم را انجاممی دهیم و دانش آموزان هم در موعد مقرر ثبت نام می کنند و گروه بندی می شوند اما در خصوص بازگشایی تصمیم گرفتیم که روی دو مدل کار کنیم.

حکیم زاده با تذکر این نکته که بحث ثبت نام دانش آموزان متفاوت از بحث بازگشایی مدارس است، گفت: اگر بحران کرونا رفع شده باشد تأکید ما بر آموزش های حضوری خواهد بود و اگر هم این بحران همچنان ادامه پیدا کند برای ادامه آموزش ها در بستر فضای مجازی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی اظهار کرد: ما برای شروع غربالگری کلاس اولی ها با سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی توافق کردیم و این کار را از اوایل خردادماه شروع خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: به دلیل خالی بودن کلاس ها، تراکم تقاضا و ازدحام وجود ندارد ضمن اینکه مرکز فناوری وزارتخانه نیز کارگروهی را تشکیل داده و بستر مناسبی برای این کار فراهم شده است.

حکیم زاده با بیان اینکه اکثر شهرهای بزرگ امکان دسترسی به اینترنت و فناوری را دارند و جای نگرانی نیست، گفت: برای مناطق دوردست که ممکن است فاقد امکانات فناوری باشند از ستاد ملی کرونا مجوز گرفتیم تا امکان برگزاری حضوری کلاس ها با جمعیت کم وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه خانواده ها در خصوص ثبت نام هیچ عجله و نگرانی نداشته باشند، گفت: امسال بازه زمانی برای ثبت نام وسیع تر است و همه تلاش آموزش و پرورش هم این خواهد بود که حفظ سلامتی و شرایط ایمن برای ثبت نام در اولویت نخست باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =