امشب آخرین مهلت انتخاب رشته در کنکور دکتری ۱۴۰۰

ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است. همچنین دفترچه راهنما نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری از روز دوشنبه ۳۰ فروردین آغاز شده است و تا روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. داوطلبان مجاز می‌توانند حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود را با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب کنند.

۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز شدند و ظرفیت پذیرش به غیر دانشگاه آزاد ۱۲ هزار و ۳۲ نفر است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

گفتنی است، تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند و آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با بیش از ۸۰ درصد داوطلبان ثبت نام کننده در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =