این نتایج خوب به معنای درخشیدن در آسیا نیست

سرژیک مارکاریان مربی و بدنساز فوتبال، نکاتی مهم در خصوص مسابقات این فصل لیگ قهرمانان ارائه نمود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ این روزها بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شکل قابل توجهی مورد توجه رسانه‌ها، اهالی فوتبال و مردم قرار گرفته است. بدیهی است که فارغ از سطح بالای مسابقات، آنچه باعث جذابیت فوتبال دوستان ایرانی شده، درخشش نمایندگان کشورمان تا به اینجای کار است.

در همین خصوص سرژیک مارکاریان مربی و بدنساز حرفه‌ای فوتبال، در یادداشتی به بررسی این مسابقات پرداخته و این موضوع را از سه زاویه مورد تحلیل قرار داده است؛

۱- در این مرحله از مسابقات با توجه به عدم حضور تیم‌های آسیای شرقی به‌ویژه کره جنوبی و ژاپن، کسب نتایج خوب و حتی قرار گرفتن در صدر جدول گروه‌ها، لزوما" به معنی درخشش در فوتبال آسیا نیست. زیرا کره جنوبی و ژاپن، با توجه به انضباط حاکم بر فلسفه فوتبال‌شان و اختلاف سطح بسیار ناچیز بین کیفیت بازیکنان کلیدی و نیمکت و سکونشین‌شان، بیش از نیمی از وزن فوتبال آسیا را متعلق به آن‌ها میدانم. ضمنا" اگر بحث AFC مطرح باشد، با اضافه شدن تیم‌های استرالیایی که فوتبال‌شان تقریباً سبک انگلیسی است، موضوع پیچیده‌تر نیز می‌شود. هرچند که حریفان تیم‌های ایرانی نیز از امکانات و لژیونرهای با کیفیتی برخوردار باشند، تجربه نشان داده که در بیش از  حدود ۷۰٪ از مواقع، نظم و فلسفه فوتبالیِ برتر، غلبه می‌کند به برخورداری از یک یا چند بازیکن خلاق.

۲- با توجه به‌ نابرابر بودن میزان فشردگی لیگ‌های داخلی کشورها، نتایج بدست آمده، لزوما" اختلاف سطح فنی تیم‌ها را نشان نمی‌دهد. قبلا" گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم که سطح کیفی این مسابقات زمانی قابل تحلیل با استانداردها می‌شود که زمان شروع و پایان این مسابقات، لیگ‌های داخلی کشورها، با زمان شروع و پایان لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی و لیگ قهرمانان اروپا مطابقت داشته باشد و هیچ راه دیگری برای نزدیک‌تر شدن سطح فوتبال آسیا به اروپا وجود ندارد.

۳- به‌ لحاظ این‌که به‌عنوان یک مربی بدنساز، با افتخار سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال ایران انجام وظیفه نموده‌ام،  با قاطعیت ۱۰۰٪ می‌گویم که در این شرایط، بحث کلیدی تحت‌عنوان ریکاوری تعیین کننده برنده و بازنده تک-تک مسابقات است و به‌لحاظ این‌که طبق روال همیشگی‌ام، در پایان نقد و تحلیل، راه‌کار نیز ارائه می‌دهم. از آنجایی‌که، مبتکر، طراح و مدرس دوره آموزشی ریکاوری در فوتبال برای اولین بار در فوتبال ایران هستم و در این بخش به‌خصوص از شرح وظایف یک بدنساز فوتبال، این ظرفیت را دارم که توانمندترین و واجد شرایط ترین شخص محسوب شوم، در صورت درخواست باشگاه‌های حاضر در این مسابقات، آماده انجام وظیفه هستم. حیف است که باشگاه های ما بدون داشتن علم روز به مصاف رقبای تا دندان مسلح بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =