شرایط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال ۱۴۰۰ اعلام شد

شرایط معرفی به آزمون گواهینامه تخصصی بالینی پزشکی سال ۱۴۰۰ و قبولی در آن مشخص شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی هر ساله  در یک زمان و در یک دفترچه با ۱۵۰ سوال برگزار می‌شود.

شرط معرفی دستیاران برای شرکت در آزمون گواهینامه کسب حداقل ۶۰ درصد نمره ارزیابی درون دانشگاهی است. حداقل نمره قبولی در آزمون گواهینامه در رشته‌­هایی که تعداد شرکت‌کنندگان نوبت اول کمتر از ۵۰ نفر باشد، ۶۰ درصد میانگین نمرات ۲۰ درصد برتر که بیشترین نمرات را کسب کرده باشند و در رشته‌­هایی که تعداد شرکت­‌کننده نوبت اول مساوی یا بیشتر از ۵۰ نفر باشد ۶۰ درصد میانگین نمرات ۱۰ درصد برتر آن رشته به عنوان حداقل نمره قبولی در نظر گرفته می­‌شود.

جهت معرفی دستیاران به آزمون گواهینامه تخصص باید حداقل ۱۲ ماه از زمان کسب قبولی در مقطع ماقبل گواهینامه داوطلب گذشته باشد و دستیار در این مدت مشغول به طی دوره آموزشی بوده و در بخش مربوطه حضور داشته باشد.

دستیاران سال آخر برای معرفی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی جهت شرکت در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی نیازی به شرکت در امتحان کتبی ارتقاء پایان سال دانشگاه‌ها را ندارند.

همه دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی شـرکـت می‌کنند، باید دفاعیه پایان‌نامه را انجام داده باشند. در صورت عدم معرفی جهت شرکت در آزمون و یا عدم شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی (به هر دلیل) دستیار مردود گواهینامه، شناخته شده و لازم است براساس برنامه آموزشی مدون سال آخر با دریافت کمک هزینه تحصیلی تمدید دوره شود.

دستیاران سال آخر دوره دستیاری که حداقل ۶۰ درصد از نـمـره ارزیابی درون بخشی «۹۰ از ۱۵۰» را کسب کرده بـاشـنـد مجاز به شرکت در آزمون کتبی گواهینامه و دانشنامه تخصصی هستند.

شرط قبولی در آزمون

کسب حد نصاب از هر دو آزمون کتبی و OSCE صرفا افرادی که حد نصاب قبولی در مرحله کتبی آزمون ارتقا کسب کرده‌اند مجاز به شرکت در آزمون OSCE هستند. امتحان در دو مرحله کتبی (در این دوره حد نصاب قبولی ۹۵ از ۱۵۰ در رشته‎‌های سه ساله و چهار ساله و حد نصاب قبولی ۱۰۰ از ۱۵۰ برای رشته‌های پنج ساله) و آزمون بخش‌های عملی / OSCE) با حد نصاب قبولی ۱۰۵ از ۱۵۰ برگزار می‌شود.

حد نصاب قبولی جهت آزمون گواهینامه تخصصی نمره کل ۲۱۰ از ۳۰۰ نمره آزمون کتبی و OSCE است و رتبه گیری و اعلام نتایج نهایی در این آزمون بر اساس نمره کل داوطلب خواهد بود. دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی سه بار مردود شوند، بدون اینکه در آزمون ارتقاء مردود شده باشند، از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی خارج خواهند شد.

همچنین دستیارانی که در دوران دستیاری به جز مرحله گواهینامه تخصصی، دو بار مردود شوند، حداکثر می‌توانند در دو دوره متوالی و بدون وقفه تحصیلی در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت کنند. افرادی که طبق مصوبات حائز شرایط شرکت در آزمون ارتقاء ماقبل آخر و گواهینامه تخصصی در یکسال هستند، با توجه به مصوبات موجود مبنی بر اینکه هر دستیار فقط یکبار در طول دستیاری می‌تواند از دو ارتقاء همزمان استفاده کند، می‌توانند مشمول دو آزمون مذکور در یکسال شوند.

همه دستیارانی که به صورت مشروط در آزمون گواهینامه و دانشـنـامـه تخصصی شرکت می‌کنند باید باقیمانده دوره تحصیلی خود را در مراکـز آموزش مربوطه بگذرانند. مراحل بررسی اعتراضات و اعلام نتایج آزمون مشابه آزمون ارتقا است. آزمون گواهینامه سال ۱۴۰۰ همـزمـان بـا آزمون ارتقاء دستیاری در تاریخ ۱۷ تیر ماه  و به عنوان ارتقای سال آخر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =