هیچ‌کجای دنیا نظام‌مالیاتی اینقدر ضد تولید و رها نیست

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: نظام‌های مالیاتی دنیا هیچگاه به اندازه ایران ضد تولید و رها نبوده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میثم پیله‌فروش عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ویژه برنامه انتخاباتی «دولت نابلدها» که به همت قرارگاه روشنگری ایران قوی برگزار شد، اظهار کرد: درحال حاضر الگویی که در ایران وجود دارد، فسق علنی اشرافی‌گراها و تظاهر بیش از اندازه به مصرف تجملات است. اگر افسار جامعه‌ای به دست اشرافی‌گراها باشد، این جامعه هیچگاه روز خوش نخواهد دید.

وی افزود: اگر جامعه به دست اشرافیون باشد، ارزش‌گذاری جامعه به سمت اقلیت چندهزار نفری سوق پیدا خواهد کرد.‌بانک ها عمدتا با خلق پول سود تولید کرده‌اند که بیشتر این نقدینگی تولید شده در دست عده‌ای خاص قرار دارد.

پیله فروش ادامه داد: در این نظام ارزشی، انسان‌های شریف مورد شماتت قرار می گیرند و سرمایه های مملکت برای عده ای اندک صرف می شود. قاعده ما بر این است که اشخاص کار نکنند اما سودهای هنگفت دربیاورند.

عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام های مالیاتی دنیا هیچگاه به اندازه ایران، رها و ضد تولید نبوده اند. اگر به دنبال جهش تولید هستیم، باید ساز و کار هوشمندی را برای نظام مالیاتی کشور طراحی کنیم تا میزان درآمدهای مالیاتی مدیریت شوند و فرار مالیاتی رخ ندهد.

وی گفت: نظام ارزشی اشرافیت کاملا ضد ایرانی و ضد اسلامی است؛ در نظام ارزش ایرانی، جوانمردی و دلسوزی برای افراد از جایگاه ویژه ای قرار دارد اما در نظام مترفین، تجملات و کالاهای لوکس را برای در چشم مردم فرو کنیم. متاسفانه ساختارهای فعلی کشور هیچ نسبتی با ارزش های ایرانی و اسلامی ندارد.

پیله فروش تاکید کرد: مهم ترین‌انتقاد بنده به دولت های اصلاح طلب، رقابت بر اهداف به جای رقابت بر روش ها است.‌در ۸ سال گذشته تعمدا یا از روی ناآگاهی به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که از قانون اساسی در زمینه تامین نیازهای اساسی مانند مسکن فاصله گرفته ایم.

پیله فروش خاطرنشان کرد: الگوی اقتصادی کشور در ۸ سال الگوی متعلق به زمان ملکه الیزابت است و هیچ نسبتی با الگوهای اقتصادی مطرح در جهان ندارد. ساختارهای اقتصادی کشور در برخی موارد به صورت تعمدی به سمت غارت سرمایه های ملی حرکت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =