راه اندازی دو شعبه رسیدگی به جرایم پولشویی

سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: دو شعبه ویژه در حوزه رسیدگی به جرایم پولشویی در دادسرای مبارزه با جرایم اقتصادی ایجاد و تا امروز حدود ۳۰۰ پرونده در این دو شعبه تشکیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رضا نجفی سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم اقتصادی در نشست تخصصی ارزیابی روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور به ذکر مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی این دادسرا در ۲ سال گذشته پرداخت و گفت: طی این مدت ۴ هزار فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی با اشاره به رسیدگی به ۵۰ فقره پرونده کثیرالشاکی در دادسرای مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: دو شعبه ویژه در حوزه رسیدگی به جرایم پولشویی در دادسرای مبارزه با جرایم اقتصادی ایجاد و تا امروز حدود ۳۰۰ پرونده در این دو شعبه تشکیل شده است.

مبارزه با فساد وقتی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد که گردش ریال کنترل شود

نریمانی بازپرس مجتمع جرایم اقتصادی در حوزه قاچاق ارزهای دولتی نیز در این جلسه عدم نظارت صحیح بر فرآیند هزینه‌کرد ارزهای دولتی را از عوامل قاچاق ارزهای دولتی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی متهمان فساد اقتصادی که از کشور متواری شده‌اند، علی‌رغم محکوم شدن، اما هنوز به کشور استرداد نشده‌اند.

بازپرس مجتمع جرایم اقتصادی در حوزه قاچاق ارزهای دولتی همچنین بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مبارزه کننده با فساد و بستن گلوگاه‌های وقوع فساد تاکید کرد و گفت: روند مبارزه با فساد وقتی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد که گردش ریال در کشور کنترل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =