نراتزوری در آستانه فتح اسکودتو

آبی و مشکی پوشان شهر میلان با برتری برابر کروتونه تنها یک گام تا قهرمانی در سری آ فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ تیم فوتبال اینتر در هفته سی و چهارم سری آ ایتالیا موفق شد حریف انتهای جدولی خود را شکست دهد تا در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها فقط یک امتیاز برای قهرمانی نیاز داشته باشد.

وضعیت اینتر در جدول سری آ

شاگردان آنتونیو کونته که این فصل سری آ را خوب آغاز نکرده بودند و چندین امتیاز از تیم همشهری عقب افتاده بودند رفته رفته با کسب بردهای پیاپی توانستند امتیازهای از دست رفته را جبران کنند و اکنون با سیزده امتیاز اختلاف نسبت به میلان صدر جدول را از آن خود کنند. آنها اکنون تا پایان هفته سی و چهارم با هشتاد و دو امتیاز صدرنشین سری آ هستند و برای قطعی کردن قهرمانی نیاز به کسب یک امتیاز از چهار دیدار آینده خود دارند.

اسکودتو بعد از ۱۱ سال

هواداران اینتر برای دیدن نوزدهمین قهرمانی تیمشان یازده سال صبر کردند.نراتزوری‌ها آخرین بار در سال ۲۰۱۰ با رهبری مورینیو موفق به فتح اسکودتو شدند آنها در آخرین هفته از رقابت‌های سری آ با تک‌ گل دقیقه‌ی ۵۷ دیگو میلیتو توانستند در خانه‌ی سیه‌نا به پیروزی رسیده و بالاتر از تیم‌های رم و میلان هجدهمین قهرمانی در رقابت‌های فوتبال باشگاهی در ایتالیا را جشن بگیرند. آبی و مشکی پوشان که پس از آقای خاص دیگر نتوانستند قهرمانی در سری آ را تجربه کنند اکنون به رهبری آنتونیو کونته بعد از یک دهه در آستانه فتح این مهم قرار دارند.

بردهای پی در پی

اینتر که فصل را خوب آغاز نکرده بود و با از دست دادن امتیازهای زیاد از رقیبان عقب افتاده بود به مرور توانست خودش را در جدول پیدا کند و با کسب چند پیروزی خود را به بالای جدول برساند. مهم ترین نکته‌ای که باعث شد اینتر اکنون با اختلاف سیزده امتیاز نسبت به تیم دوم صدرنشین ایتالیا باشد یازده برد پیاپی این تیم بود که از هفته بیستم در برابر بنونتو آغاز شد و تا دیدار سی ام در مقابل کالیاری ادامه داشت. نراتزوری در هجده هفته اخیر سری آ نیز شکستی را تجربه نکرده است.

ناموفق در لیگ قهرمانان اروپا

اینتری‌ها بر خلاف عملکرد بسیار عالی که در سری آ داشتند در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی ایتالیا برای دومین سال متوالی به همراه آنتونیو کونته از دور رقابتها کنار رفتند. کونته که دومین سال حضور خود را در اینتر سپری می‌کرد امید داشت که با موفقیت در لیگ قهرمانان، این فرضیه که او نمی‌تواند در این بازی‌ها نتیجه بگیرد را از بین ببرد. اما باز هم با بدشانسی در مرحله گروهی حذف شد تا عملکرد ناموفق او در چمپیونزلیگ ادامه داشته باشد. شاگردان کونته در جام حذفی نیز با شکست در برابر یوونتوس در مرحله نیمه نهایی از صعود به فینال بازماندند تا تنها جام باقی برای آنها سری آ باشد.

کونته ، احیاگر تیم های مرده

از یوونتوس گرفته تا چلسی و اینتر، کونته در زمانی هدایت این تیم‌ها را بر عهده گرفت که حال روز خوشی نداشتند. یوونتوس را که بعد از سقوط به سری بی و بازگشت به سری آ دیگر مانند گذشته مقتدر نبود به سطح اول اروپا برگرداند و موفق شد سه قهرمانی در سری آ را با این تیم بدست بیاورد. وقتی در سال ۲۰۱۷ به چلسی پیوست کمتر کسی باور می‌کرد که در میان بزرگانی همچون گوآردیولا، آرسن ونگر، ژوزه مورینیو و یورگن کلوپ، کونته بتواند با فاصله قابل توجه به قهرمانی نزدیک شود اما او در پایان فصل چلسی را به مقام قهرمانی رساند. کونته زمانی به اینتر آمد که این تیم نزدیک به یک دهه موفق به فتح اسکودتو نشده بود اما حالا در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها، سیزده امتیاز با تیم دوم فاصله دارد و باید این تیم را فاتح سری آ بدانیم. بازگرداندن سه تیم بی جان یوونتوس ، چلسی و اینتر به سطح اول لیگ های خودشان باعث شد تا به این مربی ایتالیایی لقب احیاگر تیم های مرده بدهیم.

متخصص لیگ‌های داخلی

آنتونیو کونته برخلاف مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، کارنامه فوق العاده ای در لیگ‌های داخلی از خود به جای گذاشته است. کونته در پنج فصلی که به عنوان مربی در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده هرگز موفق به کسب مقام قابل توجهی نشده است اما در لیگ‌های داخلی به همراه یوونتوس و چلسی قهرمانی های متعددی را بدست آورده است و اکنون نیز در آستانه قهرمانی سری آ به همراه اینتر قرار دارد. همین عوامل سبب شده است که از او به عنوان متخصص لیگ های داخلی یاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =