منتظر مجوز برای اعلام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی هستیم

معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش گفت: علاوه بر پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی که در حال نهایی شدن است، بخشی از ظرفیت باقی می ماند که منتظر مجوز برای اعلام تکمیل ظرفیت هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش در برنامه چاپ اول حضور یافت و توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش دادو گفت: امسال ۲۷ هزار و ۳۰۰ ظرفیت برای جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی داشتیم که ۷۰ درصد نمره آزمون و ۳۰ درصد نمره مصاحبه آن‌ها مشخص شده است و در حال نهایی کردن کارها هستیم. علاوه بر پذیرفته‌شدگان بخشی از ظرفیت باقی می ماند که منتظر مجوز از سوی سازمان اداری استخدامی هستیم تا تکمیل ظرفیت اعلام کنیم.

وی درباره جذب و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی نیز گفت: قانونگذار ما را مکلف کرده بود تا پایان برنامه ششم ۸۸ هزار نفر از این گروه‌ها برای استخدام تعیین تکلیف شوند که امسال این مهلت به پایان می رسید و در حال حاضر ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از این تعداد، تعیین تکلیف شدند و در حال گذراندن دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند؛ حدود ۳۰ هزار نفر باقی مانده اند که به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

احمدی لاشکی به وضعیت نیرو انسانی هم اشاره کرد و افزود: در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۳ رشد جمعیت کشور و رشد جمعیت دانش‌آموز داریم؛ در حال حاضر ۱۳ میلیون دانش آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند و حدود یک میلیون نوآموز هم در پیش دبستانی داریم. امسال بیش از ۹۰ هزار نفر در آموزش و پرورش به سن بازنشستگی می‌رسند و بابد برای نگهداشت آنها راهکارهای تشویقی داشته باشیم. به عنوان مثال رتبه‌بندی یکی از راهکارهای تشویقی است البته در سال گذشته نیز حدود ۴۰ درصد از فرهنگان بازنشسته، ادامه خدمت دادند.

وی تاکید کرد: چنددستگی در معلمان خوب نیست، اما متاسفانه این شرایط ایجاد شده است و در شرایط کنونی حدود ۲۰ هزار نفر معلم از طریق خرید خدمات داریم. ماده ۴۱ تنظیم برخی از مقررات مالی دولت ۲، اجازه می دهد در نقاط خیلی محروم، نیروهایی را بگیریم.

احمدی لاشکی درباره اجرای رتبه بندی معلمان بیان کرد: امیدواریم که این طرح خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و طی جلسه‌ای هم که دیروز با رئیس مجلس داشتیم، آقای حاجی میرزایی این موضوع را مطرح کردند. این رتبه بندی در ۵ درجه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه‌ای، معلم سرآمد و معلم راهنما برای معلمان تعبیه شده است. در واقع در رتبه بندی نگاه ما به اجرای طرح معنوی است اما طبیعتاً با تغییر رتبه بندی به حقوق معلم هم اضافه می‌شود به طوریکه ۲۵ درصد از حقوق ثابت و فوق العاده مستمر به دریافتی اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی یکبار در سال ۹۴ اتفاق افتاد که قدری حقوق افزایش یافت و بعد در سال انجام شد که هر بار هم هیأت وزیران مصوبه‌ای را در این مورد داشت اما دنبال این هستیم که به رتبه بندی صرفاً حقوق بالا نرود و جایگاه و شأن معلمان را افزایش دهد، بیان کرد: اگر ۲۰ سال پیش جایگاه معلم را نگاه کنیم می بینیم که جایگاه معلم بیشتر از امروز بود. شما در دانشگاه می‌بینید اعضای هیأت علمی رتبه‌بندی شوند فرد با مربی می‌رود استادیار، دانشیار و استاد تمام می شود اما معلمان از روزی که وارد آموزش و پرورش شده و تا روزی که بازنشسته می شوند هیچ رتبه‌ای برایشان لحاظ نمی شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی تنها ویژه معلمان مدارس دولتی است، گفت: برای کسانی که تحت استخدام دولت نیستند، نمی توانیم برنامه‌ریزی کنیم چون حقوقی به آنها نمی دهیم؛ رتبه‌بندی صرفاً برای کسانی است که در مدرسه مدیر، معاون، آموزگار، دبیر، هنرآموز و مشاور هستند فقط قشر خدمتگزار تحت پوشش نیست اما قطعاً به فکر نیروهای خدمتگزار هستیم که راهکاری را بیندیشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سارا نظری IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      پس تکلیف من چیه 12ساعت درس خوندم و کارنامه سبز دبیری شدم با اون منابع بلند بالا که گذاشتین کتبی 250شدم و از حد نصابشون نمرم بیشتر شده و 501شدم الان بخاطر یک ونیم نمره من. در شدم چرا باید ارزیاباتون متفاوت باشند یکی کیلویی نمره بده یکی مثل ارزیاب من زورکی واز رو قیافه نمره بده