۳۲۵ شرکت فناور و ۱۲ مرکز رشد در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی میزبان ۳۲۵ شرکت فناور و دانش‌بنیان است و با داشتن ۱۲ مرکز رشد و نوآوری در تبریز و شهرستان‌های استان، گسترده‌ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور داراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، آیین افتتاح طرح‌های رفاهی، دانشجویی دانشگاه‌ها پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم به صورت مجازی و ارتباط ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

عبدالرضا واعظی با بیان اینکه افتخار پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه خدمات و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و فناور بزرگی است که بعد از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه محصولات شان رسیده اند، اظهار کرد: تعداد این شرکت‌ها در استان آذربابیجان شرقی، ۱۱۰ شرکت است که متاثر از فضای صنعتی استان عمدتاً در زمینه‌های مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از بهبود شاخص‌های فناوری طی ۸ سال گذشته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: جایگاه ایران در شاخص‌های نوآوری جهانی، تعداد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری، واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد، اشتغال ایجاد شده توسط واحدهای فناور مستقر در پارک‌ها و مجموع فروش شرکت‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۲ رشد قابل توجهی داشته‌اند و در این ارتباط لازم میدانم از نهادها و سازمان‌هایی که وزارت علوم را در این مسیر یاری کردند به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تشکر کنم.

واعظی که از محل افتتاح کارخانه دانش بنیان صبح پارلار سخن می گفت، افزود: شرکت دانش بنیان صبح پارلار فعالیت خود را از ۱۵ سال پیش با ۵ نفر آغاز کرده و امروز به همراه ۵۸۰ نفر متخصص، افتتاح خط تولید انبوه خود را به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور جشن می گیرد. با بهره برداری از این پروژه، ۷۰ درصد بردهای لوازم خانگی کشور در ۲۵۰ نوع مختلف توسط شرکت صبح پارلار تولید می شود و کشور در این بخش به خودکفایی کامل رسیده است.

وی افزود: برای راه اندازی این خط تولید ۱,۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که بخشی از آن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است. محصول دیگر این شرکت تلویزیون است که در حال حاضر با ظرفیت ۱۰ هزار دستگاه در سال تولید می شود و تا انتهای سال به ۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت‌.

واعظی در ادامه گفت: نقطه اوج یک شرکت دانش بنیان و فناور، ظاهر شدن در قامت یک شتاب دهنده است، یعنی می خواهد تجربه گرانبهای مسیری را که طی کرده است، در اختیار شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا قرار دهد. شتاب‌دهنده صبح پارلار که اخیراً در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر شده است نشان دهنده مسئولیت پذیری اجتماعی و عزم این شرکت برای حمایت از استارتاپها و شرکت‌های نوپا است.

وی در پایان افزود: امروز علاوه بر این پروژه، ۸ پروژه دیگر شامل مراکز نوآوری و طرح های تولید محصولات فناورانه با اعتباری بالغ بر ۲,۴۰۰ میلیارد ریال و ۴۴۰ هزار دلار با زمینه اشتغال ۸۹۸ نفر افتتاح خواهد شد که با مشارکت بخش خصوصی، خیرین و پارک های علم و فناوری کشور به مرحله بهره برداری رسیده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =