بحران جمعیت بیش از یک قرن کشور را دچار چالش می‌کند

معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی گفت: بحران جمعیت یکی از بزرگترین بحران‌هایی است که کشور را تهدید می‌کند، اگر وارد این بحران شویم ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال طول می‌کشد تا بحران جمعیت را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ همزمان با روز ملی جمعیت، رویداد مثبت دو؛ «رونمایی از دوره‌های توانمندسازی کنش‌گران حوزه جمعیت و خانواده» به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بسیج دانشجویی صبح امروز در سالن شهید مفتح وزارت علوم کار خود را آغاز کرد.

محسن جهانی معاون فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه این یک رویداد اجتماعی است، گفت: پرداخت به مسئله خانواده و جمعیت بسیار مهم است. همانطور که در مسائل علمی از رویدادها استفاده می‌شود تا نخبگان درگیر مسئله شوند باید در مسائل اجتماعی هم از این کار استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما در این رویداد این بود که نخبگان را درگیر این مسئله کنیم، اظهار کرد: در این رویداد ۲ هدف داریم که هدف اول ایجاد گفتمان این موضوع در جامعه است چرا که یکی از بزرگترین بحران‌هایی که کشور را تهدید می‌کند، بحران جمعیت است. اگر وارد این بحران شویم ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال طول می‌کشد تا از آن خارج شویم.

جهانی ادامه داد: هدف دوم ما بحث نوآوری و پرورش ایده‌های جدید برای این مسئله است چراکه اکتفا کردن به طرح‌های قبلی کافی نیست.

فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی افزود: به این نتیجه رسیدیم که تعداد دغدغه‌مندان زیاد است؛ اما این افراد خیلی ایده خاصی ندارند و تصمیم گرفتیم که آنها را  برای پرورش ایده توانمند کنیم و به همین منظور ۲ دوره برای این فعالان طراحی شد.

جهانی ادامه داد: یک دوره «مثبت خانواده»  است که به مسائل خانواده و توانند سازی افراد در این حوزه می‌پردازد. دوره دوم هم مهارتی است که دوره‌ای با نام «مثبت کنشگر» برای فعالان و دغدغه‌مندان این حوزه طراحی شده است. گام بعدی ما در این رویداد توانمند سازی فعالان رویداد در این 2 حوزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =