ملاک ارزیابی دانشجویان نباید به امتحان پایان ترم منوط شود

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ملاک ارزیابی دانشجویان نباید به امتحان پایان ترم منوط شود و ارزیابی مستمر در طول ترم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین سنا (بزرگداشت مقام شامخ معلم ) و آئین ناب (نکوداشت استعدادهای برتر) که به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد، گفت: از تجربیات و زیرساخت‌های مهیا شده برای آموزش الکترونیکی در دوران پساکرونا نیز بهره خواهیم برد.

خاکی صدیق در این آئین مجازی گفت: خوشبختانه در دوران شیوع کرونا با توانمندی موجود در دانشگاه‌ها و تلاش‌های صورت گرفته آموزش در دانشگاه‌ها تعطیل نشد.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد دانشگاه‌های کشور در آغاز کرونا زیرساخت‌های لازم را برای آموزش‌های الکترونیکی داشتند، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در دانشگاه‌های مختلف این زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها فراهم و آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

خاکی صدیق دانشگاه سمنان را از جمله دانشگاه‌های موفق در برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی برشمرد و گفت: هر چند مشکلات زیرساختی در این زمینه وجود دارد اما بسیاری از دانشگاه‌ها درخصوص آموزش‌های مجازی وضع مطلوبی دارند.

وی همچنین از تصویب نظام‌نامه آموزش الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: با تصویب این نظام‌نامه از تجربیات و زیرساخت‌های مهیا شده در دوران پساکرونا هم بهره خواهیم برد.
معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: ملاک ارزیابی دانشجویان نباید به امتحان پایان ترم منوط شود بلکه ارزیابی مستمر در طول ترم از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است و اساتید باید به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =