بزرگترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی کارآمد آن مجموعه است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، هیات علمی و کارمندان دانشگاه را سرمایه های دانشگاه بر شمرد و گفت: نگاه رئیس دانشگاه و مسئولان دانشگاه آزاد به مجموعه کارکنان، نگاه حمایتی و سرمایه ای است.

به گزارش ایسکانیوز، فرزاد جهان بین در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که به صورت مجازی و حضوری برگزار شد؛ بر نگاه دغدغه مند مسئولان دانشگاه برای ارتقا معیشتی کارکنان تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی کارآمد همواره به عنوان سرمایه های این دانشگاه محسوب می شود و سعی می شود حتی الامکان در همه ی موارد به مجموعه با دید مثبت نگاه شود.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت دانشجویی در کشور بر تعداد دانشجویان این دانشگاه نیز تاثیر گذار بوده است افزود: بدون شک کاهش جمعیت دانشجویی، بالا نرفتن نرخ شهریه ها با توجه به بالا رفتن هزینه ی خدمات دانشگاهی،  نداشتن منابع دولتی و بالا رفتن نرخ خدمات و تورم در جامعه تاثیر مستقیم بر معیشت کارکنان دانشگاه گذارده و تمام سعی ما این است با مدیریت بهینه به کمک هئیت علمی دانشگاه و کارمندان پرتلاش بتوانیم بخشی از این مشکلات را کاهش دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه متذکر شد؛ اقدامات شتاب زده در گذشته های دور، جذب هیئت علمی و کارمند، بدون در نظر گرفتن ضوابط و شرایط پیش رو، ریخت و پاش های غیر منطقی و ... از مشکلاتی است که امروز خود را نمایان ساخته است.

وی در ادامه اضافه کرد: طراحی و استفاده از سامانه ها آموزشیار و پژوهشیار توانست در شفاف سازی و جلوگیری از ریخت و پاش ها و نشتی ها ی مالی نقش مهمی داشته باشد.

جهان بین، افزایش جمعیت دانشجویی را در چند سال اخیر از اقدامات مهم این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: جمعیت 9 هزار نفری دانشجویان خارجی به 40 هزار نفر، افزایش حدود 20 درصدی کل دانشجو های دانشگاه آزاد، ارتباط موثر با صنعت و جذب دانشجو در صنایع و بورسیه کردن آنها، شکستن انحصار حساب های بانکی از ملی به سایر بانک ها و دادن تسهیلات به کارکنان، حرکت در بحث آمایش محور، دریافت مطالبات از ادارات، سازمان ها و دانشجویان؛ همه از اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد در سایه همدلی، همراهی و همت همه ی کارکنان این مجموعه بزرگ بتوان  به دستاوردهای بزرگی  در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و... دست یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای هیات علمی سرمایه های دانشگاه هستند و باید در پیشبرد اهداف این دانشگاه در همه حوزه ها با دانشگاه همکاری نمایند و موجبات سربلندی این مجموعه علمی را رقم بزنند، افزود: مشارکت شما عزیزان در حوزه های فناوری، صنعت، علمی و... می تواند در درآمد زایی این دانشگاه نقش آفرینی مهمی داشته باشد.

احسان کامرانی با اشاره به اینکه در دانشگاه های بنام دنیا بیش از 60 درصد درآمدها، درآمد غیر شهریه ای است یادآور شد: این مهم تنها در سایه مشارکت اعضای هیئت علمی در حوزه های فنی، پژوهشی، صنعت و... محقق می شود که ما تا قبل از این ازآن غفلت کرده ایم و باید امروز با جدیت و قدرت بیشتر به آن بپردازیم.

وی متذکر شد: استان هرمزگان تا کنون هیچ مشکلی را در حوزه مالی و تامین بودجه نداشته و به موقع نسبت به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان  اقدام کرده است که این نشان از برنامه ریزی و داشتن استراتژی حرکت در در این مسیر خطیر است.

کامرانی ظرفیت های بالقوه استان را در همه ی حوزه ها یادآور شد و اضافه کرد: ورود جدی دانشگاه به بخش صنایع، شهرک های تولیدی و فعالیت های دانش بنیان با عقد تفاهم نامه همکاری با صنایع و سازمان های بزرگ و بنام مثل، صنایع فولاد،  منطقه یکم نیرو دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه و... می تواند آینده خوبی را با مشارکت هیات علمی در این حوزه رقم بزند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با قدردانی از رئیس این دانشگاه به دلیل پیگیری امور و جدیت در کار گفت: شاهد تلاش های دکتر طهرانچی برای فراهم سازی زمینه رشد این دانشگاه هستم و امیدوارم که اعضای هیئت علمی نیز در این راستا با  دانشگاه همراه و همگام شوند تا بتوانیم افق های روشنی را به روی آینده این دانشگاه بگشاییم.

این جلسه با اظهار نظر استادان هیات علمی ادامه یافت و دکتر جهان بین ضمن پاسخ به سوالات آنان به دستورالعمل همکاری اعضای هیئت علمی در نوع «الف و ب» پرداخت و مقرر شد نظرات این جمع به صورت مکتوب به رئیس این دانشگاه در سازمان داده شود.

بازدید از سلف سرویس، اماکن ورزشی، خوابگاههای دانشجویی پایان بخش این سفر به بندرعباس بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1097050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =